۲ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۵:۴۱
کد خبرنگار: 1273
کد خبر: 84726721
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۳ زندانی جرایم مالی در میاندوآب آزاد شدند

۲ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۵:۴۱
کد خبر: 84726721
۱۳ زندانی جرایم مالی در میاندوآب آزاد شدند

مهاباد - ایرنا - رییس اداره زندان میاندوآب گفت: ۱۳ نفر از زندانیان این شهرستان با مساعدت ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) و مشارکت در فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی از زندان آزاد شدند.

آصف امامی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از این تعداد زندانی پنج نفر با محکومیت مالی ۶۵۰ میلیون ریال که مدت زیادی در حبس بودند با پرداخت این مبلغ از سوی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) زمینه آزادی آنان فراهم شد.

وی ادامه داد: همچنین هشت زندانی دیگر با نظر مساعد دادستان عمومی و انقلاب میاندوآب و قاضی ناظر بر زندان‌های جنوب آذربایجان‌غربی در آستانه شب‌های قدر به آغوش خانواده خود برگشتند.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه این زندانیان در دوران حبس، از حسن اخلاق و رفتار برخوردار بوده و در برنامه‌های فرهنگی و تربیتی اعم از محافل قرآنی و نماز جمعه شرکت داشتند، با تایید مسوول امور فرهنگی اداره زندان میاندوآب از بند رهایی یافتند.  

وی در ادامه با اشاره به برگزاری آیین جشن گلریزان در این شهرستان گفت: این جشن در اقدامی نوآورانه و خلاق با استفاده از ظرفیت فضای مجازی در پی شیوع ویروس کرونا برای سومین سال متوالی به صورت زنده به همت جمعی از فعالان فرهنگی و رسانه‌ای با پخش از شبکه‌های اینستاگرامی این شهرستان برگزار شد.

۱۳ زندانی در میاندوآب آزاد شدند

رییس اداره زندان میاندوآب با بیان اینکه امسال این آیین به مدت سه شب تحت عنوان برنامه «آزادی به وقت افطار» برگزار شده‌ است، افزود: این آیین با حضور مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی آذربایجان‌غربی، امام جمعه، فرماندار، بانوان خیر و شماری از خیران نیک‌اندیش این شهرستان در محل سالن اجتماعات دادگستری برگزار شد که مبلغ قابل توجهی نیز از سوی خیران و مردم نوعدوست میاندوآب برای کمک به آزادی زندانیان جمع آوری شد.  

امامی با بیان اینکه مردم همیشه در صحنه و فعالان اقتصادی و مدیران واحدهای تولیدی میاندوآب با انفاق و بخشش مال خود برای آزادی زندانیان سنگ تمام گذاشتند، گفت: در اولین شب از برگزاری این رویداد انسان دوستانه، ۱۱ میلیارد ریال کمک جمع‌آوری شد.

وی اضافه کرد: این میزان مشارکت مردم در سطح استان و حتی کشور بی‌نظیر است که نشان از حس نیک‌اندیشی و سخاوت مردم میاندوآب دارد.

رییس اداره زندان میاندوآب با بیان اینکه مرحله آخر این آیین فردا شب برگزار می‌شود، ادامه داد: امسال‌ ۴۷ زندانی جرایم مالی غیرعمد این شهرستان با محکومیت ۶۰ میلیارد ریال چشم انتظار مساعدت خیران هستند.

امامی با بیان اینکه خیران و مردم نوعدوست می‌توانند کمک‌های خود را به هر مبلغی به شماره کارت ۵۸۹۲۱۰۷۰۴۴۱۶۰۴۰۹ بنام ستاد «دیه شهرستان میاندوآب» واریز کنند، افزود: در جشن گلریزان سال گذشته نیز خیران نیکوکار و مردم نیک‌اندیش میاندوآب هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال مشارکت کردند که با همکاری ستاد دیه استان نیز ۲۷ زندانی واجد شرایط از بند رهایی یافتند.  

وی اضافه کرد: در سایه همدلی و مشارکت مردم، سال گذشته در جشن گلریزان، میاندوآب از نظر جمع‌آوری کمک‌های مردمی رتبه نخست در آذربایجان‌غربی را کسب کرد.

به گزارش ایرنا، زندانیان میاندوآب از پنج حوزه قضایی شامل میاندوآب، شاهین‌دژ، تکاب، کشاورز و چهاربرج در این زندان هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha