خیّران میاندوآبی، ۱۶.۵ میلیارد ریال برای آزادی زندانیان کمک کردند

مهاباد - ایرنا - رییس اداره زندان میاندوآب گفت: مردم نیکوکار و خیّر این شهرستان تاکنون ۱۶.۵ میلیارد ریال برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد کمک کرده‌اند.

آصف امامی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: امسال ۴۷ زندانی جرایم مالی غیرعمد به مبلغ ۶۰ میلیارد ریال در زندان میاندوآب واجد شرایط آزادی هستند که تاکنون این مبلغ از سوی خیران و فعالان اقتصادی و آحاد مختلف مردم نیک‌اندیش به ستاد دیه این شهرستان واریز و اهدا شده است.

وی افزود: در اولین اقدام پس از جشن گلریزان امسال‌، زمینه آزادی یک زندانی بالای ۶۰ سال با محکومیت مالی غیرعمد به مبلغ ۵۷۰ میلیون ریال فراهم شده‌ و بزودی با پرداخت بدهی از زندان آزاد می‌شود.

وی با بیان اینکه در زندان میاندوآب محکومان پنج حوزه قضایی شامل شهرهای میاندوآب، چهاربرج، شاهین دژ، تکاب و کشاورز حضور دارند، گفت: علاوه بر مشارکت مردم نوعدوست میاندوآب، ۵.۵ میلیارد ریال نیز از سوی خیران تکابی برای آزادی زندانیان واحد شرایط تکابی جمع‌آوری و مشارکت کرده اند.

رییس اداره زندان میاندوآب اظهار کرد: امسال برای سومین سال پیاپی با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم رعایت مسایل بهداشتی، در ابتکاری نوین و خلاقانه در این شهرستان آیین جشن گلریزان ماه مبارک رمضان با استفاده از ظرفیت فضای مجازی به صورت زنده و با حضور محدود خیران، بانوان خیر و مسوولان به مدت چهار شب تحت عنوان برنامه آزادی به وقت افطار برگزار شد.

امامی گفت: در یک اقدامی خداپسندانه و انسان دوستانه دانش‌آموزان مقطع ابتدایی یکی از مدارس غیردولتی میاندوآب مبلغ ۱۷ میلیون ریال به آزادی زندانیان کمک کردند.

وی با بیان اینکه مردم این شهرستان همانند مشارکت در سایر امور خیریه در کمک به زندانیان برای برگشت به آغوش خانواده خود بار دیگر حس نوعدوستی خود را به عرصه نمایش گذاشتند، افزود: به جهت برگزاری آیین جشن گلریزان در بستر فضای مجازی مردم زیادی از شهرها و استان‌های مختلف کشور در آزادی زندانیان میاندوآب مشارکت کرده اند.

خیّران میاندوآبی، ۱۶.۵ میلیارد ریال برای آزادی زندانیان کمک کردند

امامی اضافه کرد: همچنین بسیاری از شاکیان با گذشت بخشی از طلب خود، درصدد صلح و سازش هستند که میزان گذشت آنان در برخی موارد تا سقف ۸۰ درصد می‌باشد.

وی با اشاره به اینکه اقدام میاندوآبی‌ها در مشارکت در آیین جشن گلریزان در سطح کشور بی‌نظیر است، اظهار داشت: همچنین حس نوعدوستی فعالان اقتصادی و تولیدی میاندوآب‌ در استقبال، مشارکت و حتی مدیریت خودجوش آیین گلریزان ستودنی است که در این شرایط بد اقتصادی که فعالیت بیشتر واحدهای تولیدی را تحت تاثیر قرار داده، مدیران واحدهای تولیدی که در سایر زمینه ها به یاری نیازمندان می‌شتابند در آزادی زندانیان هم بخشی از مال و دارایی‌ خود را در طبق اخلاص و بخشش اهدا کردند به طوری که در شب اول آیین گلریزان میزان مشارکت آنان به حدود ۱۰ میلیارد ریال رسید. 

وی با بیان اینکه میاندوآب در سال گذشته نیز از نظر جمع‌آوری کمک‌های مردمی به مبلغ هشت و نیم میلیارد ریال رتبه اول در سطح استان آذربایجان غربی را کسب کرد، گفت: این میزان از مهربانی و خون گرمی مردم این شهرستان در این ماه پربرکت جای قدردانی دارد.

وی اضافه کرد: خیّران نیک‌اندیش میاندوآب با مشارکت در کارهای خیر به عنوان احسان‌های ماندگار و رفع نیاز همنوعان خود می‌توانند حمایت های مادی خود را برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد به شماره کارت ۵۸۹۲۱۰۷۰۴۴۱۶۰۴۰۹ بنام ستاد بنام ستاد دیه مختص شهرستان میاندوآب واریز کنند.

به گزارش ایرنا جشن گلریزان هرساله و در ماه مبارک رمضان با هدف آزادسازی محکومان مالی و جرایم غیرعمد زندان‌های سراسر کشور از جمله محکومیت مالی غیرعمد، چک برگشتی غیرعمد غیرکلاهبرداری، ورشکستگی، مهریه و نفقه تقریبا در تمام شهرهای ایران برگزار می‌شود.

ستاد مردمی دیه از سال ۱۳۶۹ در تهران پایه‌گذاری و از سال ۱۳۷۸ در شهرستان‌ها نیز راه‌اندازی شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha