تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام عمرانی مازندران ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد

ساری- ایرنا- رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مازندران گفت که ۳۰ هزار میلیارد تومان برای تکمیل ۲ هزار و ۹۷۸ طرح نیمه تمام عمرانی و زیرساختی مازندران نیاز است.

به گزارش ایرنا، فرج الله فتح الله پور روز چهارشنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان در ساری افزود: اگر تخصیص اعتبارات برای تکمیل طرح های نیمه تمام عمرانی استان به صورت قطره چکانی ادامه یابد، برای تکمیل این طرح ها حدود ۱۵ سال زمان نیاز است.
وی خاطر نشان کرد: از مجموع این میزان طرح نیمه تمام عمرانی در استان یک هزار و ۹۰۴ مورد طرح احداثی و ۴۸۵ مورد هم طرح توسعه ای است که باید با برنامه ریزی اصولی و جذب اعتبارت ملی برای تکمیل این طرح ها اقدام شود.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مازندران با بیان این که، در سال گذشته حدود سه هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل طرح های عمرانی استان مصوب شد که تنها ۴۶ درصد از این اعتبار تخصیص و جذب شد، گفت که عمده اعتبارات تخصیص یافته هم به صورت اوراق سه ساله غیر نقدی بوده است.
وی با بیان این که وصول حدود سه هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان از محل درآمدهای عمومی برای مازندران در بودجه ۱۴۰۰ پیش بینی شده بود، گفت: با عملکرد موفق امور مالیاتی حدود چهار هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان از این محل محقق شد که فراتر از تعهد استان بود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مازندران با بیان این که در هفدهمین سفر استانی رئیس جمهور به مازندران حدود ۱۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب شد، تصریح کرد: تاکنون ۸۹۰ میلیارد تومان از این اعتبارات به دستگاه‌های اجرایی استان تخصیص یافته است.
وی ادامه داد: از محل سفر آیت الله رئیسی به مازندران تاکنون ۲۸۰ میلیارد تومان اعتبار در حوزه راه و شهرسازی، ۲۲۰ میلیارد تومان در حوزه نیرو، ۱۰۴ میلیارد تومان در  بهداشت و ۶۴ میلیارد تومان در حوزه ورزش به اداره های کل مرتبط تخصیص یافته است.
فتح الله پور اضافه کرد: همچنین از محل اعتبارات رئیس جمهوری به استان، حدود ۱۵ میلیارد تومان اعتبار برای برگزاری مطلوب رویدادهای ساری ۲۰۲۲ مصوب شده که بزودی این میزان اعتبارت تخصیص خواهد یافت.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران افزود: تخصیص بموقع و پیگری ها برای جذب اعتبارات ملی برای تحقق ۱۰۰ درصدی بودجه ۱۴۰۱ در استان باجدیت از سوی دستگاه های اجرایی مازندران در دستور کار قرار گیرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha