وزیر آموزش و پرورش: ماسک زدن دانش‌آموز ابتدایی نشانه سواد سلامت اوست

آستارا - ایرنا - وزیر آموزش و پرورش گفت: تابو کرونا را ابتدا با برگزاری امتحانات و سپس با حضور دانش آموزان در مدارس شکستیم و ماسک زدن بچه ابتدایی نشانه سواد سلامت اوست.

به گزارش خبرنگار ایرنا یوسف نوری روز سه شنبه در دیدار با معلمان و مربیان آستارا در آموزش و پرورش این شهرستان گفت: دانش آموزان، سرمایه های ما هستند و قوام ما به وجود و حضور آنها بستگی دارد.

وی به معلمان و مربیان توصیه کرد: روی مباحث علمی بحث کنید و دانش آموزان را به مباحثه و مذاکره سوق دهید و معلمان نباید کتاب را از دست بدهند و دانش آموزان را نیز باید به کتاب و مطالعه عادت بدهند تا به جای خواندن صفحات مجازی، بیشتر با کتاب انس بگیرند.

وی افزود: آموزش و پرورش نیازمند کار و تلاش است و تعلیم و تربیت، محور همه کارها محسوب می شود و اگر بخواهیم به حجاب و عفاف و دانش بنیان، اقتصاد و شرکت ها و هر چیز دیگری سامان بدهیم، باید ابتدا به آموزش و پرورش توجه بیشتری داشته باشیم.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: پژوهش سراها و اردوگاه های ما باید به خانه های خلاق تبدیل شوند و باید به دانش آموزان یاد بدهیم بعدها دنبال کار هم باشند و فرداهای دیگر به دنبال مباحث دانش بنیان نیز بروند.

نوری تاکید کرد: مدارس خالی و مازاد در روستاها را می توانیم طبق ضوابط قانونی به طرح های بومگردی تحویل بدهیم و اجاره اش را هم بگیریم و در صورت نیاز به همان مدارس، دانش آموزان در همان مدارس بوم گردی درس بخوانند تا بعدها خود آنها نیز در پی درست کردن مراکز و خانه های بومگردی باشند و در حفظ طبیعت بکوشند.

وزیر آموزش و پرورش امروز (سه شنبه) در بازدید از مدارس و دلجویی از دانش آموز تنبیه شده در آستارا، با معلمان و مربیان نماز ظهر را اقامه و با آنها نشستی صمیمی را برگزار کرد.

حدود ۱۸ هزار دانش آموز در بیش از ۱۶۰ مدرسه دولتی و غیردولتی آستارا به مشغول به تحصیل هستند.
شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان، مرز جمهوری آذربایجان و همسایگی استان اردبیل واقع شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha