۲۴ فروردین ۱۴۰۱، ۱۲:۴۸
کد خبرنگار: 1455
کد خبر: 84715008
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تزریق واکسن سرخک برای کودکان زیر پنج سال ضروری است

خرم‌آباد - ایرنا - رییس گروه بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: تزریق واکسن سرخک برای کودکان کمتر از پنج سال ضروری است بنابراین عده ای که تاکنون این واکسن را دریافت نکرده اند باید هرچه سریعتر به مراکز بهداشتی معرفی شوند.

به گزارش ایرنا حمید مخیری روز چهارشنبه در نشست وبیناری با مسولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: با توجه به احتمال بروز بیماری سرخک، واکسیناسیون کودکان در شرایط کنونی یک ضرورت است.

وی اظهار داشت: درصورتی که کودکی به هر دلیلی تاکنون واکسن خود رادریافت نکرده است بایستی والدین، در اولین فرصت ممکن فرزند خود را جهت تزریق واکسن به مراکز ارائه خدمات بهداشتی اعم از پایگاههای جامع سلامت و خانه های بهداشت معرفی کنند.

مخیری بیان کرد: باید تمام افراد دارای راش های مخملی توام با تب، حداکثر ۷۲ساعت پس از بروز علائم به مراکز بهداشتی درمانی اعزام شوند تا اقدامات لازم برای فرد بیمار و اطرافیان انجام شود.

وی با بیان اینکه، ایجاد بیماری شدیدی برای کودکان از مخاطرات سرخک است ادامه داد: از شهروندان تقاضا می شود در صورت بروز علائم فوق در خود یا افراد خانواده، موضوع را به نزدیکترین مرکز ارائه خدمات بهداشتی گزارش دهند.

مخیری گفت: بر این اساس والدین کودکان زیر پنج سال در اسرع وقت برای تکمیل واکسیناسیون فرزندان خود در ۲ نوبت ۱۲ و ۱۸ ماهگی به نزدیک ترین واحد بهداشتی مراجعه کنند چراکه عفونت ریه، عفونت گوش میانی، اسهال، سوء تغذیه، تشنج ناشی از تب، کوری و التهاب مغز از علائم این بیماری است.

بیماری سرخک، واگیر، تب دار و همراه با دانه های پوستی قرمز است و مهمترین اقدام برای پیشگیری از ابتلا به آن، تکمیل واکسیناسیون کودکان زیر پنج سال می باشد که به گفته مسوولان دانشگاه علوم پزشکی لرستان، امسال تاکنون هیچ موردی از سرخک در این استان گزارش نشده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha