۲۲ فروردین ۱۴۰۱، ۱۳:۴۶
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 84712581
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرمانده لشکر ۲۸ کردستان: در بالاترین سطح رزمی و عملیاتی هستیم

سنندج- ایرنا- فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۲۸ کردستان گفت: لشکر پیاده 28 کردستان استان از یگان‌های توانمند تشکیل شده و امروز در بالاترین سطح آمادگی، توانایی رزمی و عملیاتی است.

به گزارش ایرنا، امیر سرتیپ دوم حمیدرضا رحمت‌پور روز دوشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته ارتش در سنندج اظهار داشت: یگان های لشکر ۲۸ پیاده کردستان هم اکنون به صورت مداوم آموزش می بینند و آمادگی بالایی از لحاظ رزمی و تجهیزاتی دارند.

وی به ۲۹ فروردین و گرامیداشت روز ارتش اشاره و اضافه کرد: مراسم رژه در این روز به صورت موتوری است و بخاطر رعایت پروتکل های بهداشتی، رژه پیاده برگزار نمی‌شود.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۲۸ کردستان یادآور شد: برگزاری بزرگداشت شهادت سپهبد صیاد شیرازی، دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران، عبارروبی از مزار شهدای جنگ تحمیلی، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و عیادت از بیماران، از جمله برنامه های هفته ارتش در کردستان است.

امیر رحمت پور با بیان اینکه ارتش همیشه در خدمت مردم بوده و در دل ملت خود را جای داده است، افزود: ارتش همیشه در مواقع بحرانی از جمله سیل، آتش سوزی و زلزله کمک حال مردم و دولت بوده و این رویه همچنان ادامه خواهد یافت.

وی کمبود نان بر اثر بارش سنگین برف در زمستان پارسال و کمک ارتش برای عرضه آرد بین خبازی ها را از مهمترین خدمات ارتش برای کمک به دستگاه ها اعلام کرد و گفت: ارتش در شرایط بحرانی توانایی توزیع روزانه ۲۵۰ هزار پرس غذا و حتی در صورت قطعی برق، امکان تامین برق سنندج را دارد.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۲۸ کردستان اظهار داشت: این قرارگاه پارسال در زمینه انجام واکسیناسیون کرونا، رفع آلودگی از معابر عمومی و توزیع ماسک، کمک های خوبی به علوم پزشکی کرد.

امیر رحمت پور به ارائه آموزش به سربازان وظیفه در بخش های مختلف از جمله فنی و حرفه ای و رشته‌های آی تی و کشاورزی در سال گذشته اشاره کرد و افزود: پارسال سه هزار و ۳۴۶ گواهینامه صادر شد که ۷۹۷ مورد آن مربوط به آموزش های مهارتی فنی حرفه ای بود.

وی کارگاه های فنی و حرفه ای قرارگاه لشکر ۲۸ استان را مجهز و به روز عنوان کرد و ادامه داد: هیچ سربازی بدون دریافت آموزش و گواهینامه مهارتی ترخیص نمی شود که کمک بسیار خوبی برای ایجاد اشتغال آنان است.

بزرگداشت هفته ارتش و تجلیل از فداکاری‌های نیروی زمینی همه ساله از سالروز شهادت امیر سپهبد شهید علی صیاد شیرازی آغاز می‌شود و تا ۲۹ فروردین ادامه می‌یابد.  

قرارگاه عملیاتی لشکر ۲۸ کردستان سه هزار و ۵۰۰ شهید، ۱۳ هزار جانباز و ۵۰۰ آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha