نماینده ولی فقیه در کردستان: برنامه جزءخوانی قرآن کریم در ماه رمضان برگزار می‌شود

سنندج- ایرنا- نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: در ماه مبارک رمضان، برنامه جزءخوانی قرآن کریم در مناطق مختلف استان و همچنین مسجد جامع شهر سنندج با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهبی روز یکشنبه در یکصد و دوازدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان کردستان اظهار داشت: بهار قرآنی بسیار خوبی را در ماه مبارک رمضان پیش‌رو خواهیم داشت. 

وی با بیان اینکه کار قرآنی در جامعه به‌ویژه ماه مبارک رمضان بخشنامه‌ای نیست و باید دلی باشد، افزود: جلسه امروز شورای فرهنگ عمومی استان کردستان به شورای قرآنی و برنامه‌ریزی برای برگزاری باشکوه جزخوانی قرآن در ماه مبارک رمضان اختصاص می یابد.

نماینده ولی‌فقیه در کردستان با اشاره به اینکه در این جلسه مسوولان ادارات مختلف، برنامه‌های پیش‌رو خود را برای ترویج قرآن ارائه کردند، اضافه کرد: با همراهی همه فعالان قرآنی بهار قرآنی بسیار خوبی را در ماه مبارک رمضان پیش‌رو خواهیم داشت. 

حجت‌الاسلام و المسلمین پورذهبی بر ضرورت توسعه فعالیت‌های قرآنی در استان تاکید کرد و ادامه داد: یقیناً بهره‌مندی از ظرفیت فعالان قرآنی نوید روزهای خوب در حوزه قرآن و عترت را می‌دهد.

انتقاد از بی توجهی مسوولان به ترویج فرهنگ قرآن

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان هم گفت: مسوولان برای جشنواره‌های نوروزی در استان میلیاردی هزینه می‌کنند اما وقتی نام قرآن می‌آید، آنچنان توجهی نمی‌کنند که قابل قبول نیست.

حجت‌الاسلام برومند رازیانی با انتقاد از بی‌توجهی مسوولان این حوزه به ترویج فرهنگ قرآن اظهار داشت: متاسفانه برای همه برنامه‌ها پول هست جز قرآن و برای جشنواره‌های نوروز میلیاردی هزینه می‌شود اما وقتی نام قرآن می‌آید زبان‌ها بسته می‌شود و به لکنت می‌افتد.

وی با ابراز گله‌مندی از عدم توجه به فعالیت‌های قرآنی افزود: برای برگزاری تئاتر در استان کردستان هزینه چند میلیاردی می‌شود اما وقتی بحث قرآن پیش می‌آید ریال به ریال حساب می‌کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان به دستورالعمل مدون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در رابطه با بیمه فعالان قرآنی اشاره کرد و گفت: بیمه فعالان قرآنی مشروط شده به اینکه که فعالان قرآنی حتماً در مؤسسات قرآنی فعالیت داشته باشند در حالی که مربیان مدرک‌دار و شناسنامه‌دار محروم هستند، لذا انتظار می‌رود مشکل بیمه همه فعالان عرصه تبلیغ و ترویج قرآن رفع شود.

وی حضور در محضر آیات قرآنی را فرصتی مغتنم دانست و از برنامه‌ریزی برای برگزاری جزءخوانی قرآن در ۱۰ شهر استان خبر داد و اضافه کرد: امسال ۱۱۰ مجلس خانگی در کردستان برگزار می‌شود تا برکت قرآن در خانه‌های مردم جاری و ساری شود.

رازیانی با اعلام اینکه محافل قرآنی توسط خود مردم برگزار خواهد شد، افزود: از تهیه کلیپ‌ها و تولید محتوای فرهنگی استقبال می‌کنیم و این آمادگی را داریم که همه روحانیون و مبلغان همکار با سازمان تبلیغات در راستای ترویج فرهنگ قرآن در کردستان همکاری کنند.

لزوم معرفی نخبگان قرآنی به جامعه

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان هم با بیان اینکه باید نخبگان قرآنی به جامعه معرفی و ارزش و جایگاه آنان حفظ شود، افزود: امسال سرکار خانم صیدی نفر اول حفظ تفسیر قرآن را در کشور کسب کرده و سال گذشته نیز خانم‌ موحد نفر اول حفظ کل قرآن در بین همه استان‌ها شد.

حجت‌الاسلام محمد کاروند با تأکید بر ضرورت توجه به نخبگان قرآنی اظهار داشت: امسال نیز سرکار خانم موحد از فعالان قرآنی کردستان در مسابقات بین‌المللی در بین ۲۹ کشور مقام نخست حفظ را به خود اختصاص دادند که اینها مایه بسی افتخار و خوشحالی است.

پناه بردن به قرآن تنها راه نجات بخش انسان از دغدغه‌ها

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور نیز در این جلسه راه نجات‌بخش مسلمانان از تمام مشکلات و دغدغه‌های زندگی را پناه بردن به قرآن کریم و تبعیت از فرموده‌های خداوند و پیامبر گرامی اسلام(ص) دانست و گفت: سال گذشته از ۱۵۰ نفر از فعالان قرآنی استان کردستان تشویق و امسال نیز آمادگی برگزاری مسابقات قرآنی در فضای مجازی و تجلیل از مروجان قرآن را نیز داریم.

حجت‌الاسلام سعید عسکری با اشاره به برگزاری اولین مهرواره قرآنی با شعار «قرآن کتاب زندگی» ویژه بانوان طلبه و خانواده‌های آنان، افزود: فردا مراسم اختتامیه این رویداد فرهنگی و قرآنی در سنندج برگزار خواهد شد و در این مسابقه ۱۵۱ نفر از بانوان طلبه و ۲۵۷ نفر از خانواده‌های آنان ثبت‌نام کرده‌اند.

ثبت‌نام ۶۰۰ متقاضی بیمه فعالان قرآنی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان هم در این جلسه ضمن ارایه گزارشی کوتاه از برنامه ها و فعالیت های قرآنی یک ماه اخیر, گفت: ثبت نام متقاضیان بیمه فعالان قرآنی به تعداد بیش از ۶۰۰ نفر از سوی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی و معرفی به صندوق اعتباری هنر کشور , برگزاری بزرگداشت خلیفه میرزا آغه غوثی یکی از نامداران حوزه موسیقی عرفانی و ارسال مدارک پنج موسسه قرآنی برای صدور مجوز فعالیت و برگزاری جشنواره منطقه ای مولودی خوانی و دف نوازی (سماع)توسط دانشگاه آزاد سنندج از مهمترین برنامه های حوزه قرآنی و دینی است.

عبید رستمی اضافه کرد: برای ماه مبارک رمضان علاوه بر مسابقات کتابخوانی با موضوع قرآن,  جز خوانی قرآن کریم با شکوه و جلال در مسجد جامع شهر سنندج برگزار می شود و این مراسم معنوی بصورت زنده از تلویزیون پخش خواهد شد.

فرهاد میمنت‌آبادی، عضو شورای شهر سنندج نیز با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و تبریک اعیاد شعبانیه، اظهار داشت: شورای توسعه قرآنی زیر نظر این شورا در استان فعالیت کرده و این جلسه به‌دلیل اهمیت موضوع و در آستانه فرارسیدن ماه مبارک رمضان و برنامه‌ریزی لازم برگزار شده است.

در این جلسه مطرح شد که تا سال ۱۳۹۷ هیچ مؤسسه قرآنی ثبت شده در استان کردستان وجود نداشته که در ماه گذشته پنج مجوز صادر شده است و ۶۰۰ نفر از فعالان قرآنی کردستان برای حل مشکل بیمه ذیل صندوق اعتباری به کشور معرفی شده‌اند.

اعضای شورای فرهنگ عمومی بر اجرای قول اختصاص ۱۲۰ میلیون تومان اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه به هر یک از دستگاه‌های اجرایی بابت برنامه‌های قرآنی ویژه ماه مبارک رمضان در مسجد جامع سنندج تأکید داشتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha