۱۹ اسفند ۱۴۰۰، ۱۷:۰۰
کد خبر: 84678765
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

راهیان نور فرصتی برای تربیت سفیران فرهنگی است

۱۹ اسفند ۱۴۰۰، ۱۷:۰۰
کد خبر: 84678765
راهیان نور فرصتی برای تربیت سفیران فرهنگی است

اراک - ایرنا - مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: راهیان نور فرصتی برای تربیت سفیران فرهنگی در حوزه فرهنگ جهاد و شهادت است.

سرهنگ پاسدار غلامرضا کریمی روز پنجشنبه در آیین اعزام کاروان های راهیان نور دانشجویی مقابل مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس استان مرکزی افزود: نهادینه کردن فرهنگ دفاع مقدس و گفتمان سازی با محوریت ایثار و شهادت از مهمترین اهداف اردوهای راهیان نور بوده و برگزاری راهیان نور در تقویت نشاط اجتماعی و معنویت در بین جوانان بسیار موثر است.

وی ادامه داد: راهیان نور فرصتی مناسب برای خودسازی و تربیت سفیران فرهنگی در حوزه جهاد و شهادت بوده و تربیت نیرو در حوزه دفاع مقدس در گام دوم اهمیت بسیاری دارد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: در راستای برگزاری باشکوه اردوهای راهیان نور قرارگاه تخصصی راهیان نور استان مرکزی با حضور تمامی یگان های نظامی و انتظامی و دستگاه های اجرایی تشکیل شده و تمامی مسائل از جمله شیوه برگزاری، نظارت ها، محتویات و سایر مسائل در این قرارگاه بررسی می شود.

سرهنگ کریمی اظهار داشت: تشکیل کمیته تخصصی رسانه و فضای مجازی ذیل قرارگاه تخصصی راهیان نور یکی از برنامه های مهم است و در استان مرکزی علاوه بر اعزام حضوری، راهیان نور مجازی را در قالب شبکه شاد، صدا و سیما و سایر رسانه ها و فضای مجازی دنبال می شود.

مسئول بسیج دانشجویی استان مرکزی در این آیین گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و انتقال فرهنگ ارزشمند دفاع مقدس به نسل جوان جامعه از مهمترین اهداف برگزاری اردوهای راهیان نور دانشجویی است که به عنوان یک برنامه بزرگ فرهنگی در دانشگاه ها انجام می شود.

ابراهیم پوراسماعیل افزود: اردوهای راهیان نور دانشجویی اثرات تربیتی خود را در سال های اخبر به وضوح نشان داده و این اردوها در بین جوانان و دانشجوایان تحول آفرین است.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت مسئله جهاد تبیین ، محوریت برنامه های راهیان نور دانشجویی امسال تحقق جهاد تبیین انجام می شود و جهاد تبیین در حوزه دفاع مقدس می تواند الگوهای کامل را برای جوانان معرفی کند و کارآمدی فرهنگ دفاع مقدس را برای جوانان نشان دهد.

استان مرکزی ۶۲۰۰ شهید والا مقام در راه اسلام و قرآن اهدا کرده‌است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha