«موقعیت مهدی» سند تاریخی دفاع مقدس ملت ایران باقی می‌ماند

ارومیه - ایرنا - کارگردان فیلم سینمایی «موقعیت مهدی» گفت: این فیلم می تواند به عنوان سندی تاریخی از دوران پرافتخار دفاع مقدس ملت بزرگ ایران اسلامی باقی بماند که در این خصوص، همه تلاش خود را به کار گرفته ایم.

هادی حجازی فر روز چهارشنبه در نشست خبری این فیلم سینمایی که در ارومیه برگزار شد، افزود: هدف اصلی از تولید این اثر سینمایی، معرفی موقعیت شهید مهدی باکری و ارتباط او با شهر خود، مردم، نیروهای تحت فرمان و برادرش حمید باکری بود.

وی ادامه داد: با توجه به علاقه شخصی خودم به شخصیت های دفاع مقدس و لشکر ۳۱ عاشورا به عنوان یک لشکر خط شکن تلاش کردم با انتخاب مواردی که امکان شک و اشتباه درآنها نبود و با توجه به فرهنگی که درآن زندگی می کنیم، این اثر را تولید و عرضه کنم.

کارگردان فیلم سینمایی موقعیت مهدی اضافه کرد: هزار و ۱۰۰ قصه برای این اثر سینمایی داشتیم ولی با پژوهش و بررسی دقیق، ۹ قصه انتخاب شد.

حجازی فر با اشاره به برخی کوته فکری ها در خصوص این فیلم سینمایی اظهار کرد: من می خواهم برای مخاطب عام فارغ از خط سیاسی فیلم بسازم زیرا شهید باکری متعلق به همه است.

وی گفت: برخی بیان کرده اند که چرا نام فیلم، «موقعیت مهدی» گذاشته شده که باید بگویم موقعیت مهدی در واقع مربوط به موقعیت یک فرمانده به نام شهید والامقام مهدی باکری است.

او که نقش شهید مهدی باکری را ایفا کرده، با اشاره به برخی مشکلات پیش آمده برای این اثر سینمایی افزود: گذشته از مشکلات بی شمار ۱۲ بار این کار متوقف شد و اگر ۲۵۰ روز فیلم برداری کردیم، ۱۵۰ شب گریه کردم.

به گزارش ایرنا، «موقعیت مهدی» محصول سال ۱۴۰۰ به نویسندگی و کارگردانی هادی حجازی فر و تهیه کنندگی حبیب الله والی نژاد است.

در این فیلم بخشی از زندگی شهید مهدی باکری فرمانده لشکر ۳۱ عاشورا در دوران دفاع مقدس به تصویر کشیده شده است؛ موقعیت مهدی نخستین بار در ۱۸ بهمن ماه سال جاری در چهلمین جشنواره فیلم فجر و در بخش سودای سیمرغ به نمایش درآمد.

این فیلم در این جشنواره، از ۱۴ نامزدی، برنده پنج جایزه از جمله سیمرغ بلورین بهترین فیلم شد.

در این نشست خبری حبیب الله والی نژاد و امیر زاغری به ترتیب به عنوان تهیه کننده و طراح فیلم و همچنین سجاد نصراللهی مجری طرح، روح الله زمانی، معصومه ربانی نیا و ژیلا شاهی از بازیگران این فیلم سینمایی حضور داشتند.

قرار است، عصر امروز این فیلم سینمایی در ارومیه اکران شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha