«روز ملی راهیان‌نور» در کرمانشاه برگزار می‌شود

کرمانشاه - ایرنا - مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه گفت: مراسم بزرگداشت روز ملی راهیان‌ نور (۱۹ اسفند) ساعت ۱۱ صبح  به‌صورت همزمان در تمام شهرستان‌های استان کرمانشاه برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا، سردار«ناصر باباخانی» روز چهارشنبه در نشست ستاد بزرگداشت روز ملی راهیان‌نور استان که در سرسرای این اداره‌ کل در کرمانشاه برگزار شد، افزود: این مراسم در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مرصاد، با حضور کاروان‌های راهیان‌نور و اعضای ستاد راهیان‌نور استان کرمانشاه، با سخنرانی حجت‌الاسلام «شمس‌الله جلیلیان» مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه حضرت نبی اکرم (ص) آغاز می شود.

او راه اندازی کاروان های راهیان‌نور را مسیری برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به دانشجویان و دانش‌آموزان و آشنایی آنان با ارزش‌های والای انقلاب اسلامی دانست و افزود: دانش آموزان و دانشجویان در کاروان های راهیان نور با رشادت ها و فداکاری های شهدا و رزمندگان و ایثارگران آشنا می شوند و این اقدامی برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای دوران دفاع مقدس است.

سردار باباخانی اردوهای راهیان‌نور را فرصتی برای خودسازی در انتقال‌ وقایع دوران دفاع مقدس به نسل جدید و آینده دانست.

وی با بیان اینکه شیوع کرونا برگزاری سفرها و برنامه‌های فرهنگی از جمله راهیان‌نور را با  تاخیر مواجه کرد گفت: سفر راهیان‌نور به‌ صورت شخصی در سطح استان کرمانشاه به مناطق عملیاتی غرب کشور در جریان بود و مسافران از هفت یادمان و ۲ مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مرصاد و گیلانغرب، بازدید کردند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه اضافه کرد: یکی از رویکردهای برگزاری اردوهای راهیان‌نور در کنار تبیین و انتقال دستاوردهای دفاع مقدس، تحقق «جهاد تبیین» به روایت‌های صحیح از حماسه‌های دوران دفاع مقدس است.

سردار باباخانی با اشاره به اینکه مناطق عملیاتی و یادمان‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه از مهم‌ترین ظرفیت گردشگری در کشور به شمار می‌ آید، تأکید کرد: کرمانشاه دارای ظرفیت‌های بسیاری در زمینه گردشگری است که باید این ظرفیت‌ها به‌خوبی برای کاروان‌های راهیان‌نور معرفی شود.

انجام بیش از ۲۷ عملیات طی دوران دفاع مقدس در کرمانشاه

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت، ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد، مردم این استان ۳۰ هزار ایثارگر شامل ۹ هزار و ۸۰۰ شهید، ۱۹ هزار جانباز و هزار و ۷۵۰ آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

همچنین تقدیم ۸۵۰ زن شهیده، ۱۵۵۰ بانوی جانباز و ۷۵۰ شهید زیر ۱۵ سال از سندهای افتخار مردم این استان است، رتبه اول زنان جانباز کشور و دومین استان که بیشترین تعداد زنان شهیده را تقدیم انقلاب اسلامی کرده از آن کرمانشاه است.

بیش از ۲۷ عملیات طی دوران دفاع مقدس در کرمانشاه از جمله مرصاد، بازی‌ دراز، تنگ حاجیان، محمد رسول‌ الله (ص)، والفجر ۱۰، مطلع‌الفجر انجام شده و همچنین شهر نودشه و روستاهای زرده و دیره شهرستان دالاهو در دوران جنگ تحمیلی بمباران شیمیایی شدند و اینها همگی سندی بر حقانیت و مظلومیت مردم این دیار است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha