اهمیت صیانت از منابع طبیعی باید برای مردم تبیین شود

کرمانشاه – ایرنا – رییس کل دادگستری استان کرمانشاه، حفظ منابع ملی و طبیعی را نیازمند آگاهی همگانی و آموزش عمومی دانست و گفت: اهمیت صیانت و محافظت از منابع طبیعی باید برای مردم تبیین و آموزش داده شود.

به گزارش ایرنا،« پرویز توسلی زاده» روز چهارشنبه در دیدار مدیران و کارکنان اداره کل منابع طبیعی استان کرمانشاه به مناسبت هفته " منابع طبیعی" افزود: مردم باید ارزش این منابع خدادادی را درک کنند تا در حفاظت و صیانت از آن کوشا باشند.

او گفت: بنابراین لازم است، در موضوع شناخت و آموزش عمومی منابع طبیعی به گونه ای فرهنگ سازی شود، که نقش این منابع در زندگی مردم و توسعه عمومی تبیین گردد.

توسلی زاده همچنین از تهیه طرحی پیشگیرانه، در راستای حفاظت از منابع طبیعی و جنگلها استان با هم افزایی اداره کل منابع طبیعی، خبر داد  و گفت: این طرح در دست تدوین است.

رییس دادگستری استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به اهدای سند حفاظت از ۷۸ هزار هکتار از مراتع روستاهای شهرستان صحنه برای اولین بار در کشور اضافه کرد: هدف از اجرای این طرح، حفاظت کامل از این مراتع و استفاده قانونی از آن توسط مردم است.

لازم به ذکر است از مجموع یک میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار از منابع طبیعی استان کرمانشاه، حدود یک میلیون و ۵۵۰ هزار هکتار یعنی حدود ۹۶ درصد آن به نام منابع طبیعی تثبیت شده است.

پس از این جلسه توسلی زاده به مناسبت هفته منابع طبیعی در محوطه دادگستری کرمانشاه یک اصله نهال کاشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha