۱۷۵۰ هکتار اراضی ملی در خراسان رضوی رفع تصرف شد

مشهد- ایرنا- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی گفت: هزار و ۷۵۰ هکتار از اراضی ملی که از سوی افراد مختلف به تصرف درآمده بود امسال رفع تصرف شد.

محسن فنودی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در زمینه تصرف اراضی ملی یک هزارو ۱۰ فقره پرونده امسال در خراسان رضوی تشکیل و با متخلفان برخورد شده است.

وی ادامه داد: همچنین در ۳۵۷ مورد و به مساحت ۷۴۲ هکتار از اراضی خلع ید در استان خراسان رضوی انجام شده است.

مدیرکل منابع طبیعی خراسان رضوی از ۱۵۴ فقره کشفیات در حوزه منابع طبیعی طی امسال در استان خبر داد و گفت: این شمار مربوط به کشف ۶ هزار و ۳۰۰ اصله چوب، ۲ هزار و ۶۰۰ تن زغال و ۲۱ تن محصولات فرعی در حوزه مرتبط با منابع طبیعی در استان بوده که از متخلفان کشف و ضبط شده است.

فنودی با بیان این که تعداد ۶ فقره پرونده برای ۱۳ کوره زغال غیرمجاز در دستگاه قضایی تشکیل شده است افزود: همچنین ۵۸۹ فقره پرونده چرای غیرمجاز برای ۱۲۱ هزار واحد دامی طی امسال تشکیل شده است.

وی اظهارکرد: در این مدت ۲۳۰ هزار فقره به مساحت ۵۲۰ هکتار رفع تجاوز و جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز در استان شده است.

از مجموع بیش از ۱۱ میلیون هکتار مساحت خراسان رضوی بیش از هشت میلیون هکتار عرصه‌های مختلف زیرپوشش منابع طبیعی و آبخیزداری است که معادل ۴.۲ میلیون هکتار این سطح دارای توان سیل خیزی بحرانی و فوق بحرانی است.

هم اکنون حدود پنج میلیون و ۵۵۴ هزار هکتار معادل بیش از ۴۹ درصد از مساحت ۱۱ میلیون و ۳۰۰ هزار هکتاری استان خراسان رضوی را عرصه‌های بیابانی تشکیل می‌دهند و ۱۸.۴ درصد بیابان‌های کشور در خراسان رضوی قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha