۱۶ اسفند ۱۴۰۰، ۱۵:۰۸
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 84674732
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نماینده ولی‌فقیه در کردستان بر حفظ وحدت در اعلام رویت هلال ماه رمضان تاکید کرد

سنندج- ایرنا- نماینده ولی‌فقیه در کردستان گفت: علما در اعلام رویت هلال ماه رمضان در استان وحدت خود را حفظ و مبانی علمی را در نظر بگیرند.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهبی روز دوشنبه در دیدار با اعضای ستاد استهلال  کردستان با اشاره به حدیث قدسی «الصَّوْمُ لِی وَ أَنَا أجْزَی بِه «روزه مال من است و من پاداش آن را می‌دهم»، اظهار داشت: امیدوارم خداوند متعال این توفیق را به ما بدهد که از فیوضات ماه مبارک شعبان و رمضان بهره ببریم.

وی با تأکید بر ضرورت حفظ وحدت روحانیون شیعه و سنی در اعلام رؤیت هلال؛ آغاز و عید ماه مبارک رمضان گفت: اگر اختلاف نظری هم وجود دارد، مربوط به مسائل علمی است که باید علما در صداوسیما، رسانه‌ها و مساجد این واقعیت را تبیین کنند.

نماینده ولی‌فقیه در کردستان با بیان اینکه مگر می‌شود که عده‌ای از مردم عید کنند و عده‌ای روزه باشند،اضافه کرد: باید حب و بغض و لج و لج‌بازی‌ها را کنار گذاشت و همه با هم ضمن وحدت، از واقعیت‌ دفاع کنیم.

وی با بیان اینکه البته برخی‌ها ادعای علم داشته اما برون‌دادشان جهل و لج‌بازی و همواره دنبال ایجاد تفرقه و اختلاف میان مسلمانان شیعه و سنی هستند، افزود: برخی فقط به دنبال مخالفت هستند و در حالی‌که باید در اسلام به این عظمت، این مسائل کنار گذاشته شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین پورذهبی با تأکید بر اینکه در رؤیت هلال به مبنای علمی توجه شود، عنوان کرد: علما در برابر تحرکات برخی افراد سکوت نکنند، جای تأسف است که عده‌ای در برابر تبعیض و ظلم سکوت می‌کنند اما در بسیاری از موارد و جنگ اخیر (روسیه و اوکراین) دایه مهربانتر از مادر شده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در کردستان با اشاره به اینکه در ۲ هزلر و ۵۹۰ مسجد استان مشکل اختلافی وجود ندارد، یادآور شد: با تبعیت از فرموده خداوند، پیامبر و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) مشکلی ایجاد نخواهد شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha