حدود ۲۷ هزار نفر در آستارا دز سوم واکسن کرونا را دریافت نکردند

آستارا - ایرنا - فرماندار آستارا گفت: ۲۶ هزار و ۹۸۱ نفر از افراد واجد شرایط در این شهرستان دز سوم واکسن کرونا را دریافت نکردند و اقشار مختلف مردم باید تزریق این دز را برای حفظ سلامت جامعه جدی بگیرند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عنایت رضایی پور روز یکشنبه در جلسه ستاد مقابله با کرونا در فرمانداری آستارا افزود: در یک هفته گذشته چهار نفر در این شهرستان به دلیل کرونا جان باختند و اغلب جانباختگان هم از افرادی هستند که واکسن دریافت نکردند.

وی اضافه کرد: روند رعایت پروتکل‌های بهداشتی در جامعه و بخصوص شهرستان آستارا نگران کننده است و با توجه به نزدیک شدن به ایام عید نوروز حضور گردشگران می تواند زمینه انتقال ویروس را چندبرابر کند.

فرماندار آستارا گفت: استفاده از ماسک و تزریق دز سوم واکسن باید مورد توجه شهروندان و گردشگران قرار بگیرد و مدیران کارکنان آشنا به کار واکسیناسیون را به فرمانداری آستارا معرفی کنند تا با استفاده از ظرفیت آنها واکسیناسیون تسریع شود.

رضایی پور ادامه داد: شهرستان آستارا از لحاظ کرونایی در حال حاضر در وضعیت شکننده نارنجی قرار دارد و پایش های بهداشتی در مرز این شهرستان در راستای مقابله با کرونا تشدید شده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان آستارا هم گفت: در سال جاری ۱۶۴ هزار و ۸۸ واکسن در دزهای مختلف به شهروندان آستارا تزریق شد و این شهرستان در زمینه تزریق دزهای اول و دوم در ۳۰ روز گذشته رتبه اول و در زمینه تزریق دز سوم متاسفانه رتبه ۱۴ استان را به خود اختصاص داده است.

فرید بصیری مقدم افزود: در ۱۴ روز گذشته ۱۰ نفر در شهرستان آستارا به دلیل ابتلا به کرونا فوت کرده اند و از این تعداد تنها 2 نفر آنها واکسن زده بودند و تزریق دز سوم باید در این شهرستان به سرعت انجام شود.

وی اضافه کرد: کاهش رفتارهای بهداشتی مردم  بخصوص در مراکز اقامتی، بوم گردی، دفاتر پیشخوان، ادارات، بانک ها و رستوران ها نگران کننده است و از مسئولان و مردم خواستاریم، با توجه به سرعت بالای سرایت سویه اُمیکرون، دستورالعمل های بهداشتی را جدی بگیرند.

ویروس کرونا که از ۲ سال قبل جهان را مبتلا کرده، اکنون با سویه یا گونه اومیکرون در جوامع انسانی ظاهر شده است و کارشناسان بهداشت، رعایت دستورالعمل های بهداشتی و واکسیناسیون را بهترین راهکار پیشگیری از آن اعلام می کنند.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان، واقع شده و با جمهوری آذربایجان از طریق سه مرز زمینی، دریایی و ریلی در ارتباط است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha