ارائه خدمات در بازار و ادارات آستارا منوط به داشتن کارت واکسن است

آستارا - ایرنا - سرپرست فرمانداری آستارا گفت: ارائه خدمات در بازار و ادارات این شهرستان منوط به داشتن کارت واکسن است زیرا متاسفانه ۱۷ هزار نفر از شهروندان واکسن دز اول را دریافت نکرده اند.

به گزارش خبرنگار ایرنا سعید میرقربانی روز یکشنبه در جلسه ستاد مقابله با کرونا در فرمانداری آستارا افزود: متصدیان هتل ها، رستوران ها، تالارها و تمامی واحدهای صنفی پیش از ارائه خدمات باید از دریافت واکسن آنها مطمئن شوند.

وی اضافه کرد: شهرستان آستارا در زمینه واکسیناسیون رتبه آخر گیلان را دارد و این امر زیبنده مردم بافرهنگ این شهرستان نیست و ادامه این روند، وضعیت کرونا را در آستارا بحرانی خواهد کرد.

سرپرست فرمانداری آستارا گفت: دریافتی مستمری مددجویان کمیته امداد امام (ره) و بهزیستی، منوط به  انجام واکسیناسیون است و باید مددجویان برای دریافت خدمات حتما جهت تزریق واکسن مراجعه کنند.

میرقربانی ادامه داد: از تمامی افراد واجد شرایط دریافت واکسن درخواست می شود تا قبل از الزام به اعمال محدودیت ها از فرصت کم‌ باقی مانده بهره جسته و با مراجعه به مراکز واکسیناسیون ضمن واکسینه نمودن خود و تضمین سلامتی جامعه از مشکلات ناشی از محدودیت ها پیشگیری کنند.

فرمانده سپاه ناحیه آستارا هم گفت: ارائه خدمات به بسیجیان هم در حوزه ها و پایگاه های مقاومت بسیج منوط به داشتن کارت واکسن است و در این راستا برخی از مسئولان در شهر و روستاهای این شهرستان واکسن دریافت نکرده اند.

سرهنگ بهزاد قنبری افزود: برای تبلیغ واکسیناسیون در شهرستان آستارا فضاسازی لازم صورت نگرفته است و مدیران باید با رسانه های فعال در این شهرستان برای آگاه سازی مردم از خطرات کرونا و ترویج فرهنگ واکسیناسیون همکاری کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان آستارا هم بیان کرد: ۱۳۰ هزار دز واکسن در آستارا تزریق شده است و حدود ۱۷ هزار نفر در این شهرستان واکسن دز اول را دریافت نکرده اند و این امر رضایت بخش نیست و هشت هزار نفر هم در انتظار نوبت دوم واکسیناسیون هستند.

فرید بصیری مقدم افزود: ارائه خدمات در پست بانک ها، دفاتر پیشخوان، تامین اجتماعی و تمامی واحدهای صنفی باید مشروط به داشتن کارت واکسن باشد و در غیر این صورت ماموران بهداشت و نیروی انتظامی در چارچوب قانون با متخلفان برخورد خواهند کرد.

وی اضافه کرد:مبادی مرزی در گمرک و پایانه مرزی آستارا توسط نیروهای شرکت خدمات سلامت کنترل می شوند و در یک ماه گذشته از ورود ۳۸ نفر از اتباع خارجی به ایران به دلیل داشتن تست مثبت کرونا جلوگیری شد.

شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha