نماینده مجلس: ۲۵ درصد محصولات کشاورزی گلستان فرآوری می‌شود

گرگان- ایرنا- نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: تنها ۲۵ درصد محصولات کشاورزی استان گلستان بویژه در بخش زراعی و باغی در چرخه فرآوری و صنایع تبدیلی قرار دارد.

به گزارش ایرنا، غلامرضا منتظری شامگاه روز جمعه در نشست شورای اداری استان گلستان با حضور آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری در سالن همایش های دانشگاه آزاد گرگان افزود: خام فروشی محصولات کشاورزی یکی از آسیب های جدیدی در ایجاد اشتغال پایدار در استان به شمار می رود که باید با استفاده از فناوری های روز برای رفع این چالش تدبیر شود.
وی با بیان اینکه اکنون ۲۵ درصد محصولات کشاورزی استان فرآوری می شود، گفت: با راه اندازی بنگاه های اقتصادی کوچک فرآوری و واحدهای تولیدی زودبازده به طور حتم می توانیم علاوه بر جلوگیری از خام فروشی در مسیر ایجاد اشتغال پایدار حرکت کنیم.
منتظری اضافه کرد: محصولات کشاورزی و صنایع دستی گلستان نیازمند معرفی به کشورهای مختلف جهان هستند و باید همه جانبه از تولیدکنندگان و کارآفرینان موفق استان حمایت شود.
نماینده مردم شهرستان های گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در بحث توسعه اقتصادی گلستان عقب ماندگی های زیادی وجود دارد و باید برای رونق بخش صنعت و تولید این دیار شبانه روز در تلاش باشیم.
وی تصریح کرد: از دولت سیزدهم می خواهیم برای رفع مشکل کم آبی در استان گلستان شبانه روز تلاش کند چراکه در زنان حاضر کمبود آب مهم ترین دغدغه این دیار به شمار می رود.

به گزارش ایرنا، رییس جمهور صبح روز جمعه ۱۳ اسفند با همراه شماری از وزرا در قالب شانزدهمین سفر استانی دولت به گلستان سفر می کند.
به گفته علی محمد زنگانه  استاندار گلستان دیدار با خانواده شهدا و جمعی از برگزیدگان و اقشار مردم، حضور در نشست شورای اداری و بازدید از زیرساخت‌های استان از محورهای برنامه‌های سفر رییس دولت سیزدهم به این استان است.
آیت الله رییسی در ۱۵ سفر پیشین استانی خود به استان‌های هرمزگان، قم، یزد، لرستان، زنجان، سمنان، اردبیل، فارس، خوزستان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، ایلام، کهگیلویه وبویراحمد، بوشهر و گیلان سفر کرده بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha