۱۱ اسفند ۱۴۰۰، ۱۴:۱۹
کد خبر: 84668187
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

احضار روح صلح با پرنده و پرچم سفید

۱۱ اسفند ۱۴۰۰، ۱۴:۱۹
کد خبر: 84668187
احضار روح صلح با پرنده و پرچم سفید

تهران-ایرنا- هنرمند نمایشگاه نقاشی «روح صلح» گفت: مجموعه آثار این نمایشگاه با نگرش صلح شکل گرفت که حضور نمادین پرنده و پرچم سفید بر اتمسفر این فضا اشاره دارد و درخت به عنوان عنصری که انسان برای زندگی نیازمند به آرامش و صلح درونی است در این آثار نیز جایگاه ویژه ای دارد.

پرنیان دیبا در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا درباره آثارش که در گالری نقاشی ماهر به نمایش گذاشته شده است، گفت: روح صلح عنوان این نمایشگاه است که ۱۰ نقاشی را شامل می شود؛ هفت اثر از مجموعه روح صلح که در چهار سال اخیر و سه اثر نیز مجموعه چاپ لینو  خلق شده و همه این آثار با تکنیک اکریلیک خلق شده اند.

وی درباره این مجموعه گفت: انسان در فراز و نشیبی از آرمانگرایی و دست یافتن به یک مدینه فاضله در ماواری یک امید برای رهایی از جنگ هایش، جنگ با خودش و محیط پیرامونش قرار دارد و حتی خودش را نابود می کند تا به آرمانش که آرامش و صلح با خودش و جهانش می باشد برسد.

وی در پاسخ به پرسشی که در آثارتان از نمادهای صلح استفاده کردید و زبان هنر چقدر می تواند در مناسبات سیاسی موثر باشد، گفت: هنر همیشه جایگاه موثر دارد و خواهد داشت حتی اگر در حواشی و کمرنگ نمایان شود اما بیان هنر همیشگی هست و میرایی ندارد جایی که هنر باشد تمدن هم ترویج می شود و انسان را به سمت رشد و شعور سوق می دهد.

دیبا در پاسخ به سالی دیگر که چرا درخت در بیشتر آثار شما عنصر تکرار شونده هست، افزود: قطعا بی تاثیر نیست و عمقی که در شعر می تواند باشد به صورت تصویر نمایان می شود و شکل بصری می گیرد. درخت نماد زندگی هست و آرمان های بشر برای بودن را نشان می دهد که انسان همیشه برای زندگیش می جنگد و در تلاش است که آن را حفظ کند.

این هنرمند گفت: آثار با نگرش صلح و با استفاده از نمادهای مانند پرنده صلح و پرچم سفید و  درخت کشیده شده است، انسان برای زندگی نیازمند به آرامش و صلح درونی با خودش است و در نهایت از آشفتگی هایش در زندگی به سمت آرامش و دوستی با طبیعت و جامعه ای  در آن زندگی می کند پیش می رود و از ازل تا به امروز، برای داشتن این آرمان چه جنگ ها که نکرده است اما غافل از اینکه با جنگ به صلح و دوستی نمی رسد و نمی‌تواند دنیای خودش را برای خودش امن نگه دارد که برعکس با دوستی و صلح است که می تواند امنیت و آرامش برای خودش و جامعه خودش بسازد.

این پنجمین نمایشگاه انفرادی پرنیان دیبا است؛ وی کارشناسی نقاشی را اخذ کرده و تجربیات هنری دیگری در زمینه نوازندگی، نویسندگی و بازیگری تئاتر دارد؛ از او همچنین سه مجموعه شعر به نام های راز عشق، من تمام‌ نمی شوم و حبس تنم‌ در قاب تنهایی چاپ شده است.

آیین افتتاحیه نمایشگاه نقاشی «روح صلح» که شامل مجموعه آثار هنرمند نقاش پرنیان دیباست، پنجشنبه پنجم اسفند در گالری ماهر برگزار  شد. علاقه‌مندان می‌توانند ساعت ۱۶ تا ۲۰ هر روز به گالری ماهر در پاسداران، گلستان دوم، پلاک ۱۰۹، شهر کتاب پیدایش مراجعه کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha