۲۵۰ مقاله علمی و پژوهشی در دهه اخیر درباره امام رضا (ع) منتشر شده است

کرمانشاه - ایرنا - معاون پژوهشی و انتشارات بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) گفت: در طول ۹ سالی که فصلنامه علمی - پژوهشی رضوی بنیاد بین المللی امام رضا (ع) در کشور منتشر می‌شود، تاکنون ۲۵۰ مقاله علمی - پژوهشی در ۳۶ فصلنامه منتشر شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا،« علیرضا کریم‌دادیان» روز دوشنبه در آیین پایانی همایش ملی علمی، پژوهشی سیمای امام رضا (ع) در ادبیات کودک و نوجوان که به مناسبت عید مبعث حضرت رسول اکرم (ص) در سرسرای وحدت شهر کرمانشاه برگزار شد، با اشاره به این تعداد مقالات علمی و پژوهشی در محورهای مختلف زندگی امام رضا (ع) افزود: در واقع یک دایره المعارف از زوایای مختلف سیره زندگی، رفتار، گفتار و بینش این امام بزرگ در این مقالات علمی گردآوری شده است.

وی همچنین یکی از برنامه های عملی - پژوهشی بنیاد بین المللی امام رضا (ع) را حمایت از  پایان نامه های دانشجویان دانشگاه ها دانست و گفت: تاکنون این بنیاد از ۱۲۰ عنوان پایان نامه مقطع فوق لیسانس و دکترا درباره زندگی امام رضا (ع) در سراسر کشور حمایت کرده است.

کریم‌دادیان با بیان اینکه پژوهش ها و تحقیقات فراوانی درباره زندگی امام رضا (ع) انجام شده است، اظهار داشت: این مقالات در راستای تسریع دسترسی پژوهش ها برای علاقه مندان؛ بزودی در سامانه پژوهشی رضوی بنیاد بین‌المللی امام رضاع (ع) بارگذاری می شود تا یک بانک جامع و کامل از اطلاعات و داده ها در اختیار پژوهشگران قرار بگیرد.

فصلنامه پژوهشی دوم بنیاد امام رضا (ع) بزودی منتشر می شود

معاون پژوهشی و انتشارات بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) در ادامه با بیان اینکه مقالات برگزیده همایش ملی علمی- پژوهشی سیمای امام رضا (ع) کرمانشاه بهار سال آینده در شماره ۳۷ منتشر می شود، از انتشار فصلنامه علمی - پژوهشی دوم بنیاد بین المللی امام رضا (ع) تا پایان سال خبر داد و گفت: این فصلنامه دوم در راستای مقالات علمی، پژوهشی درباره زندگی ائمه اطهار و سایر امامان (ع) منتشر خواهد شد.

کریم‌دادیان با اشاره به پژوهش ها و تحقیقات فراوان در محورهای مختلف زندگی ائمه اطهار (ع) گفت: سعی می کنیم با احصا این پژوهش ها ابتدا یک بانک اطلاعات کامل در یکجا گردآوری کنیم و سپس با اطلاعات این پژوهش ها یک دایره المعارف از زندگی امامان (ع) در قالب یک کتاب منتشر کنیم.

وی در  بخش دیگر از صحبت های خود گفت: در ۲ سال گذشته به خاطر رعایت پروتکل های بهداشتی ویژه شیوع ویروس کرونا، همایش ها و برنامه های حضوری این بنیاد در سطح کشور کمتر یا با تاخیر اجرا شده است.

کریم‌دادیان ادامه داد: البته شیوع این ویروس باعث تعطیلی کارهای علمی - پژوهشی این بنیاد نشد بلکه باعث افزایش فعالیت بنیاد در سایت ها و شبکه های اجتماعی و فضای مجازی شد و بیشتر برنامه ها در فضای مجازی در اختیار علاقه مندان قرار گرفت.

کرمانشاه نقش پر رنگی در همایش بین المللی بنیاد امام رضا (ع) داشته است    

معاون پژوهشی و انتشارات بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) در بخش پایانی سخنان خود گفت: کرمانشاه اولین استانی است که امسال همایش بین المللی بنیاد امام رضا (ع) را در کشور برگزار کرده و در حوزه پژوهش و ادبیات رضوی نقش پر رنگی دارد که جا دارد از مدیرکل و کارکنان فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه قدردانی کنم.

در پایان این آیین ۱۲ پژوهشگر برگزیده همایش ملی، علمی و پژوهشی سیمای امام رضا (ع) در حوزه ادبیات کودک و نوجوانان کشور با اهدای جوایز تجلیل شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha