استاندار همدان: کالاهای اساسی موردنیاز به‌ اندازه کافی در استان ذخیره شده است

همدان-ایرنا- استاندار همدان با اشاره به اینکه هیچ مشکلی در زمینه ذخیره کالاهای اساسی وجود ندارد، گفت: ذخیره‌سازی کالاهای اساسی برای ایام پایانی سال و همچنین ماه مبارک رمضان در سطح استان انجام شده و مشکلی برای تامین اقلام موردنیاز مردم وجود ندارد.

به گزارش ایرنا، علیرضا قاسمی فرزاد روز یک‌شنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار استان همدان، اظهار داشت: برای اقلام اساسی موردنیاز شب عید از جمله برنج، شکر، گندم و مواد پروتئینی نیز هیچ کمبودی در سطح استان وجود ندارد و کالاهای اساسی با همکاری مباشرین و فروشگاه های زنجیره ای با قیمت مصوب تهیه و در حال توزیع است.

وی با اشاره به اینکه در خصوص تامین و عرضه گوشت مرغ نیز مشکلی در بازارهای استان همدان وجود ندارد، خاطرنشان کرد: با برنامه ریزی های انجام شده روزانه به طور متوسط ۱۹۰ تا ۲۰۰ تن گوشت مرغ در استان تولید می شود که ۱۲۰ تا ۱۳۰ تن آن در داخل مصرف و مابقی به دیگر استان های کشور ارسال می شود.

استاندار همدان اظهار داشت: تیم بازرسی ستاد اقدام مشترک تنظیم بازار شامل جهاد کشاورزی، صمت، تعزیرات، پلیس اماکن و اقتصادی و دانشگاه علوم پزشکی فعال و روند تهیه و توزیع کالاها در بازارهای استان را به دقت رصد و کنترل می کنند و نظارت مستمر در زمینه عرضه میوه و تره بار، مواد پروتئینی و لبنیات نیز با هدف حفظ شرایط کمی و کیفی محصولات و پیشگیری از هرگونه افزایش بی رویه قیمت به صورت جدی در دستور کار قرار دارد.

قاسمی فرزاد تصریح کرد: در همین ارتباط محصول سیب زمینی تولیدی استان همدان و همچنین مقدار خروجی از انبارها می بایست در سامانه ثبت انبارها ثبت و ضبط شود که در این زمینه با هرگونه تخلف و بی توجهی به صورت قانونی برخورد خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه حمایت‌ از تولید و رفع موانع فعالیت واحدهای تولیدی به عنوان یک اولویت در دستور کار دولت سیزدهم قرار دارد ، اظهار داشت: قیمت تعیین شده برای عرضه اقلام باید به نحوی باشد که تولید کننده و مصرف کننده دچار مشکل و آسیب نشوند.

استاندار همدان با بیان اینکه مراکز عرضه میوه و تره‌بار باید از ۱۵ اسفندماه و با همکاری شهرداری ها در مناطق مختلف استان ایجاد و فعال شود، افزود: با راه اندازی این مراکز تولید کننده‌ها می‌توانند محصولات خود را به صورت مستقیم و بدون واسطه به مردم عرضه کنند. 

قاسمی فرزاد همچنین بر لزوم همراهی و همسویی مجموعه دستگاه های اجرایی استان همدان برای تامین نیازها و رفع رفع مشکلات مردم در روزهای پایانی سال و ایام عید نوروز تاکید کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha