استاندار همدان بر حمایت از اجرای طرح توسعه واحدهای تولیدی استان تاکید کرد

همدان-ایرنا- استاندار همدان گفت: به صورت جدی و قاطع از مجموعه واحدهای تولیدی برای اجرای طرح توسعه و تامین زیرساخت‌های موردنیاز در راستای گسترش فعالیت ها، افزایش ظرفیت و رونق تولید و اشتغال، حمایت می کنیم.

به گزارش ایرنا، علیرضا قاسمی فرزاد روز سه شنبه در شصت و یکمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان همدان اظهار داشت: برهمین اساس یکی از رویکردهای محوری مدیریت اجرایی استان برگزاری مستمر و منظم ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با هدف بررسی و رفع مسایل و مشکلات واحدهای تولیدی است.

وی تاکید کرد: مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان همدان در زمینه پرداخت تسهیلات بانکی، صدور مجوزهای زیرساختی و زیربنایی و اقدام برای رفع موانع و تسهیل شرایط کار لازم الاجراست و تمامی دستگاه های اجرایی مربوطه ملزم به پیگیری و اجرای این مصوبات هستند.

گره گشایی از مشکلات پنج واحد تولیدی دیگر

استاندار همدان همچنین با اشاره به مباحث مطرح شده و مصوبات جلسه امروز ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان، گفت: در این جلسه مسایل و مشکلات پنج واحد تولیدی استان مطرح و تصمیمات مقتضی برای رفع موانع و گره گشایی از مشکلات موجود برای احیا و رونق فعالیت های تولیدی این واحدها اتخاذ و ابلاغ شد.

قاسمی فرزاد با بیان اینکه این واحدها در مسیر فعالیت خود با مشکلاتی مواجه بودند که راهکارهای رفع آنها بررسی و در خصوص آنها تصمیم گیری شد، اظهار داشت: این واحدهای تولیدی در زمینه های مالیات، مباحث بانکی و همچنین زیرساخت ها دارای مشکلاتی بودند که راهکارهای لازم برای گره‌گشایی از مشکلات، رفع دغدغه و نگرانی در مسیر رونق تولید و فعالیت بهینه این واحدها ارائه شد. 

وی با اشاره به اینکه به منظور حمایت از واحدهای تولیدی، هیچ نهادی مجاز به مسدود کردن حساب بانکی واحدهای تولیدی نیست، تصریح کرد: مسدود کردن حساب واحد تولیدی و شرکت‌ها موجب مختل شدن مراودات مالی آن مجموعه و بر هم خوردن سیستم و روند تولید و فعالیت شرکت تولیدی می‌شود.

استاندار همدان با اشاره به اینکه رسیدگی به مشکلات واحدهای فعال و راه اندازی دوباره واحدهای راکد در اولویت کاری این ستاد قرار دارد، گفت: جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در واقع ایفای نقش حاکمیت برای پشتیبانی و مانع زدایی از تولید است.

به گفته وی، تیم مدیریت اقتصادی استان همدان به صورت جدی و عملی حامی تولیدکنندگان هستند که علاوه بر جلسات ستاد تسهیل در هیات خبرگان بانکی و شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی نیز مسائل و مشکلات این قشر مطرح و به صورت دقیق بررسی می‌شود.

نماینده عالی دولت در استان همدان تصریح کرد: سه سرفصل مهم برای توسعه اقتصادی استان پیش بینی شده که یکی از آنها برگزاری منظم جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با هدف گره گشایی از مشکلات تولید کنندگان است.

قاسمی فرزاد اظهار داشت: در این راستا پرونده های ارجاعی به ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با حضور کارشناسان اقتصادی، تولید کنندگان، بانک ها و نهادهای دولتی مربوطه به صورت دقیق بررسی و راهکارهای لازم برای رفع موانع و گره گشایی از مشکلات واحدهای تولیدی استان ارائه و در قالب مصوبه ابلاغ و اجرا می شود.

به گزارش ایرنا، استان همدان دارای حدود ۲ هزار واحد تولیدی صنعتی و کشاورزی فعال است و از ابتدای امسال ۶۱ جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استانداری همدان تشکیل شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha