۴ اسفند ۱۴۰۰، ۱۰:۱۴
کد خبرنگار: 1540
کد خبر: 84660096
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شهردار: ۴۵ درصد تفکیک پسماند در سمنان از مبدا انجام می‌شود

سمنان- ایرنا- شهردار سمنان گفت: ۴۵ درصد از تفکیک پسماند در حال حاضر از مبدا انجام می‌شود و سامانه «سیوا»(در زبان سمنانی به معنای «جدا جدا») نقشی مهم در افزایش مشارکت شهروندان در این زمینه داشت.

به گزارش ایرنا، سیدعلی مرتضی نژاد روز چهارشنبه به رسانه ها گفت: فرهنگ‌سازی و بسترسازی مناسب برای تفکیک پسماند شهری از مبداء از مسائل مهم و اساسی در مدیریت شهری است که باید در دستور کار باشد و با تفکیک مناسب پسماند به درستی امحاء شوند.

وی با اشاره به سرانه تولید روزانه ۶۲۰ گرم پسماند از سوی شهروندان سمنانی، تاکید کرد: روزانه بالغ بر ۹۸ تن مواد زاید جامد در  مدیریت شهری سمنان تولید می شود.

وی افزود:  به منظور مدیریت هوشمند پسماندهای خشک توسط شهروندان و توسط سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ، سامانه سیوا به نشانی اینترنتی siva.semnan.ir  راه اندازی شد که از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا پایان دی پنج هزار و ۲۶ نفر از شهروندان عضو این سامانه شدند و در این مدت ۶۷ تن پسماند خشک خود را تحویل دادند.

مرتضی نژاد درباره فعالیت سامانه سیوا به منظور مدیریت هرچه بهتر پسماند شهری ز سوی شهرداری سمنان، افزود : شهروندان با فروش پسماندهای خشک در این سامانه و شارژشدن کیف پول الکترونیک می توانند از دیگر خدمات شهروندی شهرداری و پرداخت عوارض بهره مند شوند.

وی با بیان اینکه شهرداری سمنان در زمینه امحای پسماند بر تفکیک تاکید دارد، گفت: با راه اندازی سامانه سیوا مشارکت ۴۵ درصدی شهروندان سمنانی، در تفکیک از مبداً زباله ها محقق شد. 

شهردار سمنان، بر آغاز آموزش اصولی برای موضوع «تفکیک پسماند از مبدأ» و «احترام به محیط ‌زیست» از سنین پایه و مدارس تاکید کرد و افزود : در سامانه سیوا، تلاش می شود علاوه بر تفکیک زباله و ترویج فرهنگ بازیافت زباله، صرفه جویی در وقت و زمان شهروندان و سهولت این فرایند برای شهروندان درنظرگرفته شود.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha