۳ اسفند ۱۴۰۰، ۱۹:۰۸
کد خبرنگار: 3049
کد خبر: 84659589
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اصفهان دانش ساخت مجهزترین بیمارستان‌های صحرایی را دارد  

اصفهان - ایرنا - معاون سیاسی و امنیتی استانداری اصفهان گفت: مجهزترین بیمارستان صحرایی توسط "سپاه" اصفهان ساخته شده است و این استان دانش آن را دارد و قادر به انتقال آن به دیگر استان ها است. 

به گزارش خبرنگار ایرنا، "محمدرضا جان نثاری" ظهر امروز در ستاد استانی مقابله با کرونا اظهار داشت: سپاه توانسته یک انبار و سوله را تبدیل به یک بیمارستان سیار کند که از آن می‌توان بعنوان یک شاهکار یاد کرد. 

وی با بیان اینکه بیمارستان سیار سپاه دارای اتاق عمل و دستگاه" ام آر آی" و "سی تی اسکن" است، اضافه کرد: این بیمارستان ظرفیت بستری ۱۵۰ نفر را دارد. 

معاون سیاسی و امنیتی استانداری اصفهان ادامه داد: امید است دیگر استان ها از دانش ساخت بیمارستان صحرایی(سیار) برای خود بهره ببرند. 

جان نثاری گفت: بیماری کرونا امروز در یک وضعیت ثابت قرار گرفته است و امیدواریم در روزهای آتی شاهد سیر نزولی آن باشیم و در نیمه های اسفند و اوایل نوروز بتوانیم با رفع بیماری شاهد برگزاری جشن و شادی و برگزاری اعیاد شعبانیه باشیم. 

وی با بیان اینکه ما مسئول تامین سلامت و فراهم کردن زمینه برای زندگی جاری مردم هستیم، افزود: تاکید بر نظارت های دستگاه های اجرایی در مسیر کاهش بیماری است. 

معاون سیاسی امنیتی استانداری اصفهان به حجم کار بالای دادگستری و مشکلات این دستگاه در مدت شیوع کرونا اشاره کرد و افزود: دستگاه قضا تنها نهادیست که در دو سال گذشته نه امکان تعطیلی آن وجود داشت نه تعدیل نیرو و لازم است اقداماتی در جهت توزیع ماسک بین مراجعه کنندگان بویژه متهمین برای محافظت از کرونا باشیم. 

وی خواستار ایجاد فضایی برای ارائه خدمات الکترونیکی به مراجعه کنندگان شد و افزود: باید زمینه را برای حضور کمتر مردم به دستگاه قضایی فراهم کرد. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز در این جلسه به طی شدن دو سال تمام بروز و شیوع کرونا در ایران و ورود به سال سوم اشاره کرد و اظهار داشت: در استان اصفهان بجز  "برخوار" و "خور و بیابانک"  و "اران و بیدگل" همه مناطق قرمز است.

شاهین شیرانی از رسیدن به خط ثابت بستری ها و تعداد آنها در بخش آی سی یو و کاهش مرگ و میر در هفته های اخیر اشاره کرد و افزود: هم اکنون ۵۳ درصد تست ها مثبت است و تعداد نمونه های مثبت رو به کاهش است. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از کاهش پیک ابتلا به امیکرون در جمعیت  دانش آموزی خبر داد و اعلام کرد: در ابتدا شاهد یک روند آسانسوری با شیب بالا و شاهد ابتلا ۸۰۰ دانش آموز بودیم که امروز با ۵۰۰ ابتلا رسیده است. 

وی گفت: دفتر سلامت قوه قضائیه در دادگستری تعطیل شده است و امیدواریم شاهد راه اندازی مجدد این دفتر باشیم.

شیرانی با بیان اینکه ماسک زدن مداوم عامل بروز مشکلات ریه نمی‌شود مگر اینکه افراد بیماری زمینه ای داشته باشند، افزود: همه دستگاه های اجرایی روی دز سوم  برای کارکنان خود تاکید کنند. 

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha