انتقاد شدید عمران‌خان از سیاست‌های تحریمی آمریکا و کارشکنی در تجارت با همسایگان

اسلام‌آباد-ایرنا- نخست‌وزیر پاکستان درآستانه سفررسمی به روسیه،برنیاز کشورش برای‌توسعه روابط باکشورهای منطقه ازجمله ایران وآسیای میانه خارج از پیوستن به بلوک و یا جنگ سرد تاکید کردوگفت:متاسفانه سیاست‌های تحریمی آمریکا تجارت پاکستان با همسایگان و تعاملات منطقه‌ای و بین‌المللی‌را تحت تاثیرقرارداده است.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از منابع رسمی پاکستان، «عمران‌خان» امروز و در آستانه سفر رسمی به مسکو به دعوت ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه طی مصاحبه با خبرنگار شبکه آر.تی مسکو در اسلام‌آباد بر اهمیت توسعه روابط با روسیه تاکید کرد.

وی با ابراز نگرانی نسبت به تشدید سناریوی جدید جنگ سرد در منطقه به ویژه میان چین و آمریکا، افزود: ما به دنبال گسترش همکاری‌های تجاری با همسایگان خود از جمله جمهوری اسلامی ایران هستیم اما تحریم‌های آمریکا مانعی در مسیر شده است.

عمران خان با تاکید بر لزوم لغو تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران، به نیاز پاکستان به انرژی و پروژه انتقال گاز از ایران به پاکستان اشاره کرد و گفت: ایران منبع بزرگ انرژی است و می‌تواند انرژی ارزان به پاکستان عرضه کند اما تحریم‌های آمریکا مشکل ساز شده است.

نخست وزیر پاکستان با دعوت از روسیه برای برای سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی و کمک به غلبه بر بحران انرژی در پاکستان، افزود: اسلام‌آباد درصدد پیشبرد طرح احداث خط لوله گاز در پاکستان موسوم به "پاکستان استریم" است اما اکنون متوجه تحریم‌ شرکت‌های روسی از جانب آمریکا شده‌ایم.

وی با اشاره به آخرین تحولات مرتبط با اوکراین و روسیه، نسبت به هرگونه تنش میان دو کشور هشدار داد و گفت: هرگونه رویارویی در مرزهای روسیه و اوکراین تبعات ویرانگر خواهد داشت، لذا ما خواستار حل دیپلماتیک و صلح آمیز این مناقشه هستیم.

وزارت امور خارجه پاکستان پیش تر اعلام کرده است که نخست وزیر این کشور قرار است فردا چهارشنبه (۴ اسفند) به دعوت رئیس جمهوری روسیه برای سفر رسمی به این کشور راهی مسکو شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha