زنان کارآفرین بیش از ۱۵۰۰ فرصت شغلی در کرمانشاه ایجاد کردند

کرمانشاه - ایرنا - مدیر انجمن زنان کارآفرین استان کرمانشاه با اشاره به موفقیت زنان کارآفرین استان کرمانشاه در سطح کشور گفت: زنان کارآفرین کرمانشاه در سال‌های اخیر بیش از هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی عمدتا برای زنان سرپرست خانوار و بد سرپرست و خانواده‌های زندانی ایجاد کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «لیلا عسکری» روز دوشنبه در جلسه معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه با انجمن زنان کارآفرین، با تقدیر از عملکرد زنان کارآفرین استان افزود: ایجاد این تعداد اشتغال برای استان ما کار بسیار بزرگی است و ما باید قدردان باشیم چرا که در این راه با پشتکار و اراده قوی این میزان اشتغال را ایجاد کردند.

وی گفت: زنان کارآفرین کرمانشاه در زمینه پرورش گیاهان دارویی، زعفران، نخ رسی، محصولات کشاورزی، میوه خشک و سبزی خشک، پوشاک، فرش و دیگر رسته ها عملکرد بسیار خوبی دارند که نیاز به حمایت دارند.

عسکری مهمترین مساله در بخش کارآفرینی را فروش کالا و محصولات در بازار عنوان کرد و گفت: اگر قرار است تسهیلاتی به کارآفرینان و ایده های کارآفرینی داده شود، ابتدا باید تسهیلات بازرگانی برای ایجاد بازار فروش داده شود، سپس برای تولید، زیرا اگر بهترین و با کیفیت ترین محصولات را نیز تولید کنیم، وقتی بازار فروش نداشته باشیم، انگار هیچ کاری نکردیم.

مدیر انجمن زنان کارآفرین استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به فروش خوب محصولات و صنایع دستی زنان استان در نمایشگاه "سلیمانیه عراق" خواستار حمایت دستگاه های اجرایی از زنان کارآفرین در بخش تعرفه های گمرکی، ترخیص بارهای برگشتی و تسهیل در امور شد.

عسکری همچنین یکی از عمده مشکلات زنان کارآفرین استان را سخت گیری بانک های عامل در ارایه تسهیلات به زنان کارآفرین اعلام کرد و خواستار رفع موانع اداری در صدور مجوزها و تسهیل در پرداخت تسهیلات شد.

او با بیان اینکه بخش عمده ای از اشتغال زنان کارآفرین شامل زنان بی سرپرست و بدسرپرست استان است، گفت: دولت واقعا باید در برپا کردن غرفه ها در بازارچه های محلی، مرزی و نمایشگاه ها  و همچنین اماکن گردشگری برای فروش محصولات و کالاها باید تسهیلگری کند.

انجمن زنان کارآفرین کرمانشاه ۵۸ عضور دارد و جزو اولین انجمن های زنان کارآفرین کشور است و سه سال سابقه دارد.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۳۱ بخش، ۳۲ شهر، ۸۶ دهستان و ۲ هزار و ۵۹۵ آبادی دارد و ۲.۴ درصد جمعیت کشور در این استان سکونت می کنند که از این تعداد ۷۵ درصد در نقاط شهری و ۲۵ درصد در نقاط روستایی زندگی می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha