۱ اسفند ۱۴۰۰، ۱۲:۱۳
کد خبرنگار: 1285
کد خبر: 84656351
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

یک پزشک:مبتلایان به اُمیکرون در۴۸ساعت نخست مایعات فراوان مصرف کنند

شهرکرد- ایرنا- یک پزشک عمومی و رییس پلی‌کلینیک تخصصی تامین اجتماعی شهرکرد گفت: بیماران مبتلا به سویه اُمیکرون چنانچه در ۴۸ ساعت نخست بیماری مایعات فراوان مصرف کنند تا حد زیادی از گسترش بیماری در بدن خود جلوگیری می‌کنند.

رسول شیریان روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود:اُمیکرون برعکس سوش‌های قبلی از جمله دلتا موارد مرگ و میر کمتری دارد اما قدرت سرایت آن بسیار بیشتر است و افرادی که مبتلا می‌شوند باید در کنار استراحت، مصرف فراوان مایعات را در برنامه غذایی خود بگنجانند چرا که مایعات اثر ضدالتهابی دارد.

وی ادامه داد: در صورتی که بیمار تب شدید، اسهال و استفراغ و تنگی نفس داشته باشد و یا دوره بیماری بیشتر از پنج روز طول بکشد و ریه‌های بیمار درگیر شود، فرد باید حتما به پزشک مراجعه کند در غیر این صورت بیمار با قرنطینه خانگی و مصرف داروهایی که برای سرماخوردگی تجویز می‌شود می‌تواند دوره درمان خود را طی کند.

این پزشک عمومی یادآور شد: چنانچه فرد ظرف ۴۸ ساعت ابتدای بیماری، خود را قرنطینه کند از انتقال بیماری به دیگران جلوگیری می‌کند و در این مدت گلوی خود را با سرم شست‌وشو دهد تا دوره درمان بیماری سریع تر طی شود.

شیریان در خصوص عوارض اُمیکرون بعد از بهبودی بیماری نیز گفت: در حدود ۲ ماه است که این سویه در جهان و ایران شیوع پیدا کرده و برهمین اساس هنوز در مورد عوارض بعد از بهبودی در مقالات بین‌المللی مطلبی عنوان نشده است اما در نوع دلتا عوارض بعد از بهبودی فراوان بود که هم به داروهایی که برای بیمار تجویز می‌شد بر می‌گردد و هم خود ویروس عوارض بعدی را به همراه داشت.

وی برای جلوگیری از ابتلا به بیماری کووید ۱۹ توصیه کرد تا افراد همچنان نسبت به استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و شست و شوی مرتب دست‌ها اقدام کرده و از حضور در مکان‌های پر ازدحام و مکان سربسته که تهویه مناسب ندارد خودداری کنند.

شیریان با بیان اینکه سویه اُمیکرون ۲ روز دوران نهفتگی دارد، خاطر نشان کرد: در این ۲ روز فرد اگر چه علائمی از ویروس ندارد اما ناقل است و می‌تواند افراد بسیاری را مبتلا کند از همین رو رعایت پروتکل‌های بهداشتی ضروری است و می‌تواند از ابتلای افرادی بسیاری به ویروس کرونا جلوگیری کند.

به گزارش ایرنا، از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا ۳۰ بهمن ۹۴ هزار و ۳۵۹ بیمار مبتلا به کرونا در چهارمحال و بختیاری شناسایی شده است که از این تعداد یک هزار و ۷۷۵ بیمار جان خود را بر اثر ابتلا به این ویروس از دست دادند.

بر اساس جدیدترین رنگ‌بندی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ۹ شهرستان شهرکرد، بروجن، فارسان، اردل، کیار، بن، سامان، لردگان و کوهرنگ در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر) و شهرستان خانمیرزا در وضعیت نارنجی (پرخطر) شیوع کرونا قرار دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha