سرپرست مدیریت بافت تاریخی شهرداری: ۱۸ خانه تاریخی سمنان در حال مرمت است

سمنان- ایرنا- سرپرست مدیریت بافت تاریخی و مسئول ستاد بازآفرینی شهرداری سمنان گفت: ۱۸ خانه تاریخی این شهر در مجموع توسط مدیریت بافت تاریخی، مدیریت امور گردشگری و سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری سمنان در حال مرمت است.

سعید پرسا روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به مهمترین بناهای در حال مرمت توسط مدیریت بافت تاریخی شهرداری سمنان ابراز داشت: خانه دانایی‌ها با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی تا میانه سال ۱۴۰۱ آماده بهره‌برداری می‌شود.

وی افزود: گاراژ کلانتر سمنان نیز اکنون ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد و قرار است به گذر فرهنگ و هنر تبدیل شود.

سرپرست مدیریت بافت تاریخی و مسئول ستاد بازآفرینی شهرداری سمنان با بیان اینکه این طرح‌ها در سال ۱۴۰۰ به دلیل کمبود اعتبار با سرعت پایین پیش رفت گفت: با توجه به اینکه در بودجه سال ۱۴۰۱ به بازآفرینی بناهای تاریخی توجه ویژه‌ای شده است، امید می‌رود این طرح‌ها با سرعت خوبی به سرانجام برسد.

پرسا بیان کرد: سال آینده طرح‌هایی در حوزه‌های مختلف توسط این مدیریت آغاز می‌شود که مرمت تکیه پِهنه و ساماندهی ضلع غربی بازار سمنان در خیابان کهنه‌دژ از جمله این طرح‌ها است.

وی افزود: نقشه اجرایی طرح پهنه شرقی نیز تکمیل شده است و سال آینده آغاز می‌شود و امید است تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.

پرسا بیان کرد: پیگیری‌ها برای تخصیص بودجه به طرح ساماندهی قسمت صحن جنوبی امامزاده یحیی (ع) در کمیسیون ماده پنج مراحل آخر خود را می‌گذراند و امید است با به سرانجام رسیدن آن، انتظار ۱۲ ساله مردم در سال ۱۴۰۱ به پایان برسد و این طرح اجرا شود.

سرپرست مدیریت بافت تاریخی و مسئول ستاد بازآفرینی شهرداری سمنان گفت: طرح هویت بخشی به محله‌های قدیمی و شناسنامه‌دار کردن این محله‌ها در تمام گذرها انجام شد و مورد استقبال شهروندان قرار گرفت.

۳۵۷ هکتار بافت تاریخی در محدوده شهری سمنان وجود دارد و بناهای تاریخی متعددی از دوره ایلخانی تا قاجار در آن دیده می‌شود. 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha