۳۰ بهمن ۱۴۰۰، ۰:۲۱
کد خبرنگار: 815
کد خبر: 84654682
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کاخ سفید روسیه را متهم به حمله سایبری علیه اوکراین کرد

نیویورک- ایرنا- کاخ سفید همزمان با افزایش تنش‌ها میان واشنگتن و مسکو بر سر کی‌یف، روسیه را متهم به حملات سایبری اخیرعلیه اوکراین کرد و مسوول دانست.

آن نوبرگر معاون مشاور امنیت ملی آمریکا در امور سایبری عصر جمعه به وقت محلی در نشستی با خبرنگاران در واشنگتن گفت: ما معتقدیم که دولت روسیه مسوول حملات گسترده اخیر سایبری علیه بانک های اوکراین است. ما اطلاعات تکنیکی در اختیار داریم که اداره مرکزی اطلاعات روسیه یا "جی آر یو" داده های زیادی را به آی پی‌ها و دامنه‌های اوکراین منتقل کرده است.

وی روسیه را متهم کرد دوست دارد در سایه حرکت کند و بر روند طولانی مشخص شدن مسوولیت حساب می کند تا بتواند به رفتار بدخواهانه خود علیه اوکراین در فضای سایبری، از جمله ایجاد شرایط برای حمله احتمالی ادامه دهد.

سازمان‌های دولتی اوکراین روز سه شنبه اعلام کردند که تارنمای رسمی وزارت دفاع اوکراین و یکی از بزرگ‌ترین بانک‌های این کشور هدف حمله سایبری قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا از سی ان ان، مرکز ارتباطات راهبردی اوکراین در بیانیه‌ای افزود: این حمله خدمات رسانی این بانک را از دسترس خارج کرده است. این حمله از نوع " محرومیت توزیع شده خدمات" (DDoS) بوده است که با افزایش جعلی ترافیک اینترنتی، در دسترسی به تارنما اختلال ایجاد می‌کند.

وزارت دفاع اوکراین نیز اعلام کرد که با حمله‌ای مشابه روبه رو شده و تارنمای رسمی آن از دسترس خارج شده است.

معاون مشاور امنیت ملی آمریکا در امور سایبری اضافه کرد که آمریکا اطلاعات مربوطه را با اوکراین و سایر کشورهای اروپایی به اشتراک گذاشته است.

 نوبرگر همچنین ادعا کرد که این حملات می توانند زمینه را برای حملات خصمانه تر پیش از یک حمله زمینی آماده کنند.

معاون مشاور امنیت ملی آمریکا در امور سایبری مدعی شد: موج اخیر حملات سایبری در اوکراین، اگرچه تأثیر محدودی داشته است، با تلاش روسیه  برای ایجاد زمینه‌ حملات سایبری مخرب‌تر همراه با تهاجم احتمالی بیشتر به سرزمین اوکراین سازگار است.

مقامات آمریکا همزمان با افزایش تنش‌ها میان واشنگتن و مسکو بر سر اوکراین از حملات احتمالی سایبری به بانک‎های آمریکایی در هراس هستند.

به گزارش شبکه خبری سی ان ان، مقامات آمریکایی از سازمان های مختلف با روسای بانک های این کشور دیدار کرده اند تا چگونگی پاسخ به تهدیدهای ناشی از حملات احتمالی سایبری روسیه را بررسی کنند.

این دیدار نحوه دفاع در برابر تلاش های احتمالی سایبری مورد حمایت روسیه علیه موسسات مالی آمریکا را در صورتی تحریم شدن نهادهای روسی از سوی واشنگتن پوشش و نشان می دهد که مقامات آمریکایی همچنان فضای سایبری را به عنوان یک حوزه خطر در نظر می‌گیرند.

این دیدار در حالی برگزار می شود که مقامات دولت جو بایدن در چند روز گذشته در مورد احتمال حمله روسیه به اوکراین هشدار داده اند.

به رغم ادعاهای غرب، مسکو بارها اعلام کرده است که قصدی برای حمله نظامی به اوکراین ندارد و در صدد دریافت تضمین های امنیتی است که مانع از توسعه ائتلاف نظامی ناتو تحت رهبری آمریکا شود.

روابط آمریکا و غرب با روسیه از سال ۲۰۱۴ به دنبال الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه متشنج شد؛ غرب به بهانه دخالت روسیه در اوضاع داخلی اوکراین، این کشور را بارها تحریم کرده است اما مسکو این ادعای غرب را رد می‌کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha