دیدار ۴۵ دقیقه‌ای هریس و زلنسکی و توافق در مورد تداوم دیپلماسی

نیویورک- ایرنا- کاخ سفید درباره دیدار ۴۵ دقیقه ای کاملا هریس معاون رئیس جمهوری آمریکا و ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ اعلام کرد که طرفین در مورد اهمیت دیپلماسی و کاهش تنش‌ها توافق کردند.

 کاخ سفید روز شنبه به وقت محلی در بیانیه ای درباره دیدار معاون رئیس جمهوری آمریکا و رئیس جمهوری اوکراین اظهار کرد که طرفین در مورد تحولات اخیر و ارزیابی های استقرار نظامی روسیه در اطراف اوکراین گفت‌وگو کردند.

در این بیانیه آمده است: معاون رئیس جمهوری آمریکا بر تعهد واشنگتن به حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین تاکید کرد. دو طرف در مورد رویکرد متحد فرا آتلانتیک در صورت تهاجم بیشتر احتمالی روسیه به اوکراین گفت‌وگو کردند.

 بر اساس این بیانیه، هریس اقدامات اقتصادی سریع و شدیدی را که آمریکا در کنار متحدان و شرکای خود در صورت حمله احتمالی روسیه آماده کرده است، تشریح کرد.

بر اساس بیانیه کاخ سفید، معاون رئیس جمهوری آمریکا و رئیس جمهوری اوکراین در مورد اهمیت دیپلماسی و کاهش تنش ها به توافق رسیدند.

به گفته یک مقام آمریکایی، دیدار هریس و زلنسکی حدود ۴۵ دقیقه به طول انجامیده است.

هریس پیش از این ادعا کرده بود اگر روسیه حمله کند ما تحریم های گسترده مالی و کنترل های صادراتی علیه آن وضع خواهیم کرد.

معاون بایدن روسیه را تهدید کرد و افزود: ما موسسات مالی و صنایع مهم روسیه را هدف قرار خواهیم داد. همچنین آنها که در این تهاجم بدون دلیل همدست هستند و  آن را کمک و تشویق می کنند، هدف قرار خواهیم داد.

روابط بین مسکو و کی یف از سال ۲۰۱۴ تیره شده و این تنش تحت تاثیر فضاسازی‌های تبلیغاتی آمریکا و متحدانش شدت گرفته است.

روسیه تضمین ها و درخواست‌های امنیتی را برای ایالات متحده آمریکا فرستاده و در آن بر توقف هرگونه رزمایش نظامی ناتو در نزدیکی مرزهای روسیه و همچنین خروج نیروهای این سازمان از اروپای شرقی تاکید کرده است.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه معتقد است که قدرت‌های غربی از متحدان خود برای محاصره روسیه استفاده می‌کنند. او خواهان آن است که ناتو فعالیت‌های نظامی خود را در اروپای شرقی متوقف کند.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا نیز با بیان این ادعا که نیروهای روسیه قصد حمله به اوکراین را در روزهای آینده دارند، می گوید نیروهای روسیه هم اکنون اوکراین را از طریق بلاروس، مرزهای مشترک با اوکراین و در دریای سیاه محاصره کرده اند.

گزارش های رسانه های روسی حاکی است که گلوله باران مناطق جمهوریهای مردمی دونتسک و لوگانسک ازسوی نیروهای اوکراینی ادامه دارد و در این حملات از تسلیحات سنگین استفاده می شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha