وزیر آموزش و پرورش: بیش از ۱۴ هزار کلاس درس امسال به بهره‌برداری رسید

مشهد- ایرنا- وزیر آموزش و پرورش گفت: از ابتدای امسال ۱۴ هزار و ۷۰۰ باب کلاس درس با اعتبار ۱۰ هزار میلیارد تومان در کشور به بهره‌برداری رسیده است.

یوسف نوری روز سه‌شنبه در نشست با فرهنگیان نیشابور در مدرسه تاریخی خیام این شهر اظهار داشت: امسال دولت برای تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام خیران مدرسه‌ساز اعتباری افزون بر ۲ هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان اختصاص داد که این رقم در سال آینده به ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.
وی افزود: در حال حاضر پنج‌ هزار طرح آموزشی در کشور در دست ساخت است که تعداد قابل توجهی از آنها سال آینده بهره‌برداری می‌رسند و براساس پیش‌بینی ها و با توجه به افزایش قیمت مصالح ساختمانی، اکنون بطور میانگین برای ساخت هر کلاس درس یک میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

نوری خاطرنشان کرد: اعتبارات حوزه مدرسه‌سازی در پیوست یک قانون بودجه در سال ۱۴۰۰ بالغ بر چهار هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بود که این عدد در بودجه سال آینده به بیش از ۶ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است و با احتساب اعتبارات ردیف‌های متفرقه و مشارکت خیران مدرسه ساز در احداث فضاهای آموزشی، پیش‌بینی می‌کنیم مجموع اعتبارات بخش مدرسه سازی سال آینده به بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان برسد.

وزیر آموزش و پرورش امروز علاوه بر افتتاح و یا کلنگ زنی ساخت پنج طرح آموزشی در نیشابور و تربت حیدریه، با فرهنگیان این شهرستانها دیدار کرد.

مرکز شهرستان ۴۰۰ هزار نفری نیشابور در ۱۲۷ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha