۲۵ بهمن ۱۴۰۰، ۱۴:۴۷
کد خبرنگار: 948
کد خبر: 84650998
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

انتقاد امام جمعه بجنورد از وضعیت نابسامان مقبره های شهدای گمنام

بجنورد- ایرنا- نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با اشاره به نقش شهدا در حفظ و تداوم دستاوردهای انقلاب و نظام، گفت: یادمان برخی از مقبره های شهدای گمنام در استان تکمیل نشده که باید به این وضعیت سر و سامان داده شود.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام رضا نوری روز دوشنبه در هفتاد ویکمین گردهمایی ائمه جمعه خراسان شمالی اظهار داشت: مقبره شهدای گمنام در جای جای استان گنجینه هایی دنیوی هستند که زیارت این اماکن مقدس صلاح اخروی را به دنبال دارد و احداث این یادمان ها یک ضرورت فرهنگی و اجتماعی است.

وی تصریح کرد: روند احداث برخی از این المان ها و یادمان ها در خراسان شمالی  به کندی پیش می رود و منتظر بودجه هستند در حالی که همین ارگان ها در سایر حوزه ها فعالیت های عمرانی انجام می دهند.

امام جمعه بجنورد اضافه کرد: برای تحقق اهداف و ارزش‌های والای انقلاب اسلامی باید روحیه فداکاری و جانفشانی در مسیر ارزش‌های انقلابی در جامعه زنده بماند و این یادمان ها مهمترین وسیله برای یادآوری ارزش های اسلامی است.

۷۲ شهید گمنام در ۳۲ نقطه در سطح استان در دانشگاه ها، بوستان ها، پادگان ها و سایر اماکن تدفین شده اند که تاکنون تنها ۲۱ گلزار یادمان ساخته و تکمیل شده است.

خراسان شمالی بیش از سه هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است، همچنین بیش از ۳۵ هزار رزمنده در دوران دفاع مقدس در عملیات ها حضور داشته اند.

تعداد کل ایثارگران این استان ۱۰ هزار ۲۷۷ نفر، تعداد کل آزادگان ۳۹۷ نفر و جانبازان هفت هزار و ۲۳۲ نفر است.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد و در شمال شرق کشور واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha