چلچراغ روشن دیار الوند در سایه چهار دهه خدمت

همدان- ایرنا- ایجاد روشنایی به وسعت همه ایران، رهاورد بزرگ انقلاب اسلامی برای مردم است و توسعه صنعت برق در ۴۳ سالگی انقلاب اسلامی تا جایی پیش رفته که دیار الوند به عنوان قطب راه‌اندازی نیروگاه‌های خورشیدی کشور مطرح شده است.

پیش از انقلاب شکوهمند اسلامی، کشور با کمبود برق مواجه بود به گونه ای که بسیاری از روستاها و حتی برخی از مناطق شهری کشور در خاموشی به سر می بردند. از سوی دیگر با وجود ظرفیت بالای ایران برای استفاده از انرژی های تجدید پذیر از جمله انرژی های خورشیدی و بادی، اقدامی در راستای ایجاد و به بهره برداری از این ظرفیت ها نیز نشده بود.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی با اتکا به ظرفیت های داخلی، تحولی شگرف در صنعت برق کشور روی داد به نحوی که در چهل و سه سالگی انقلاب همه نقاط کشور از نعمت روشنایی بهره مند شده اند، صادرات برق به کشورهای همجوار انجام می شود، چندین نیروگاه انرژی تجدیدپذیر برای تولید برق در داخل راه اندازی شده و در یک کلام ایران در صنعت برق خودکفا و در بسیاری از شاخص ها، پیشتاز کشورهای منطقه است.

در این میان و پس از گذشت ۴۳ سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، استان همدان هم به یکی از قطب های راه اندازی نیروگاه های برق خورشیدی تبدیل شده است.

بهره مندی از انرژی‌های تجدیدپذیر به عنوان انرژی پاک در جهان به خوبی جایگاه خود را یافته و بسیاری از کشورها از جمله ایران استفاده از این نوع انرژی را در اولویت خود قرار داده‌اند.

تولید برق در زمینه انرژی‌ تجدیدپذیر یک اقدام ۲ سر بُرد برای دولت و ملت‌ به شمار می‌رود زیرا با نصب صفحه‌های خورشیدی علاوه بر حذف هزینه های مازاد در نیروگاه های سیکل ترکیبی و حرارتی، بهره وری تولید برق نیز افزایش می یابد.

در استان همدان هفت نیروگاه خورشیدی با ظرفیت ۴۸.۹ مگاوات ساخته و راه اندازی شده و پنج نیروگاه دی.جی و سی.اچ.پی با ظرفیت ۲۹.۱ مگاوات در استان فعال است و برنامه های جدی برای راه اندازی نیروگاه های خورشیدی خانگی در این استان در نظر گرفته شده است.

در استان همدان هفت نیروگاه خورشیدی با ظرفیت ۴۸.۹ مگاوات ساخته و راه اندازی شده است. پنج نیروگاه دی.جی و سی.اچ.پی با ظرفیت ۲۹.۱ مگاوات در استان همدان فعال است و برنامه های جدی برای راه اندازی نیروگاه های خورشیدی خانگی در این استان در نظر گرفته شده است.

همچنین پروانه راه اندازی نیروگاه خورشیدی با ظرفیت ۵۱.۹ مگاوات در همدان صادر شده که با راه اندازی آن ها ظرفیت تولید برق از نور خورشید به بیش از ۱۰۰ مگاوات افزایش می یابد.

در مجموع ۳.۶ درصد از انرژی مصرفی برق در استان همدان از طریق انرژی خورشیدی تامین می شود.

سال ۱۳۷۲ بود که نیروگاه سیکل ترکیبی شهید مفتح همدان با ظرفیت یک هزارمگاوات در دشت کبودراهنگ در کیلومتر ۴۵ جاده همدان - تهران به شبکه سراسری تولید برق کشور متصل شد.

۶۰ درصد برق تولیدی این نیروگاه در استان همدان مصرف و ۴۰ درصد دیگر نیز به استان‌های همجوار ارسال می‌شود. این نیروگاه در سال ۱۳۸۹ نیز مقام نخست تولید برق نیروگاه‌های برقی کشور را به دست آورد.

برق تولیدی نیروگاه از طریق ایستگاه برق ۲۳۰ و ۴۰۰ کیلوولت نیروگاه به شبکه سراسری انتقال داده می‌شود که از طریق ایستگاه‌های برق موجود در همدان، اراک، سنندج و زنجان مورد استفاده مردم قرار می‌گیرد.

چلچراغ روشن دیار الوند در سایه چهار دهه خدمت

در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی حدود یک میلیون نفر از جمعیت استان همدان زیر پوشش شبکه برق رسانی بودند که این میزان اکنون به بیش از یک میلیون و ۷۳۸ هزار نفر(معادل جمعیت شهری و روستایی استان) افزایش یافته است.

حالا پس از ۴۳ سال تعداد مشترکان برق استان همدان از ۸۳ هزار و ۳۳۶ مشترک به ۷۸۵ هزار ۹۶۵ مشترک رسیده و طول خطوط فوق توزیع برق نیز از ۳۵۰ کیلومتر-مدار به یک هزار و ۹۳۸ کیلومتر-مدار افزایش یافته است.

حالا پس از ۴۳ سال تعداد مشترکان برق این استان از ۸۳ هزار و ۳۳۶ مشترک به ۷۸۵ هزار ۹۶۵ مشترک رسیده است. در این مدت، طول خطوط فوق توزیع برق از ۳۵۰ کیلومتر-مدار به یک هزار و ۹۳۸ کیلومتر-مدار افزایش یافته است.

در سال ۱۳۵۷، ظرفیت پست‌های فوق توزیع استان همدان ۸۰ مگاولت آمپر بود و حالا به یک هزار و ۹۱۶ مگاولت آمپر رسیده است.

در آن زمان فقط ۹۴ روستای استان همدان به شبکه برق متصل بود که امروز و به برکت انقلاب اسلامی یک هزارو ۷۲ روستای استان از نعمت برق بهره می برند.

چلچراغ روشن دیار الوند در سایه چهار دهه خدمت
دستاوردهای ۴۳ ساله انقلاب اسلامی در حوزه برق رسانی استان همدان

استان همدان ۷۸۶ هزار مشترک برق دارد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان گفت: استان در مجموع ۷۸۶ هزار مشترک نیروی برق دارد که از این تعداد نزدیک به ۶۳۱ هزار مشترک معادل ۸۰ درصد کل مشترکان در بخش خانگی هستند.

علی سهرابی بیدار در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۳۱ هزار و ۵۰۰ مشترک معادل  چهار درصد مشترکان در بخش عمومی، ۱۳ هزار مشترک در بخش کشاورزی، ۶ هزار و ۳۸۰ مشترک در بخش صنعتی و ۱۰ هزار مشترک نیز مربوط به سایر مصارف (تجاری) هستند.

به گفته وی، از مجموع برق مصرفی استان همدان، ۳۲ درصد در بخش خانگی، ۴۰ درصد در بخش کشاورزی، ۱۲ درصد در بخش صنعت، هفت درصد در بخش عمومی و هفت درصد نیز در بخش سایر مصارف (تجاری) مصرف می شود.

چلچراغ روشن دیار الوند در سایه چهار دهه خدمت

وی تصریح کرد: در بخش صنعت و در مدت ۱۰ ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، نزدیک به ۳.۲ درصد افزایش تعرفه را داشتیم که نشان از رونق و پویایی حوزه صنعت دارد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان گفت: طول خطوط شبکه فشار متوسط استان ۱۰ هزار و ۲۰۰ کیلومتر و خطوط فشار ضعیف هشت هزار و ۸۰۰ کیلومتر و در مجموع حدود ۱۹ هزار کیلومتر است.

وی با بیان اینکه پایش، نگهداری، کنترل و رفع مشکلات این شبکه به صورت پی در پی در طول سال اجرا می‌شود، خاطرنشان کرد: شرکت توزیع نیروی برق استان همدان ۱۷ هزار و ۸۰۰ پست (ترانس) برق با ظرفیت ۲ هزار و ۳۸۱ مگا ولت آمپر دارد.

سهرابی بیدار گفت: از ابتدای سال تا پایان دی ماه حدود سه هزار و ۳۱۰ میلیون کیلو وات انرژی به مشترکان برق استان تحویل داده شده و پیش بینی می شود این میزان تا پایان سال به چهار هزار و ۱۰۰ میلیون کیلووات افزایش یابد.

سهرابی بیدار گفت: از ابتدای سال تا پایان دی ماه حدوده سه هزار و ۳۱۰ میلیون کیلو وات، انرژی به مشترکان برق استان تحویل داده شده و پیش بینی می شود این میزان تا پایان سال به چهار هزار و ۱۰۰ میلیون کیلووات افزایش یابد.

وی خاطر نشان کرد: میزان مصرف برق مشترکان استان همدان در ۱۰ ماهه امسال نزدیک به ۲ هزار و ۹۶۰ میلیون کیلووات بوده و تا پایان سال جاری به سه هزار و ۹۰۰ میلیون کیلو وات می رسد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان گفت: تلفات انرژی و هدر رفت شبکه برق همدان ۹.۶۴ درصد است که تلاش می کنیم با اصلاح در شبکه و رفع عیب کنتورها، تلفات را تا پایان سال به ۹.۵ درصد کاهش دهیم.

وی با اشاره به اینکه اقداماتی در راستای کاهش تلفات فنی و غیر فنی شبکه برق رسانی صورت گرفته است، تصریح کرد: میانگین هدر رفت شبکه برق کشور ۹.۵ درصد است.

چلچراغ روشن دیار الوند در سایه چهار دهه خدمت

پیک مصرف برق در همدان ۸۲۰ مگاوات ثبت شد

به گفته سهرابی بیدار، پیک مصرف برق استان همدان در فصل تابستان به ۸۲۰ مگاوات در روز و ۸۰۳ مگاوات در شب است که برای جبران آن خاموشی‌های زمانبندی شده، اعمال شد.

وی خاطرنشان کرد: در روزهای پر مصرف فصل تابستان، مشترکان برق استان به طور متوسط ۵۵ مگاوات در صرفه جویی برای مصرف برق همکاری داشتند که این امر منجر به کاهش زمان خاموشی ها به ویژه در بخش خانگی می شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با اشاره به اینکه در برابر این مدیریت و کاهش مصرف یک سری پاداش های تشویقی پرداخت شده است، افزود: از ۵۱۲ مشترک اداری و عمومی که با ما همکاری داشتند ۲۲۳ مشترک به تعهد خود عمل کردند و ۱۷۹ میلیون تومان برای آن ها پاداش اعمال شد.

وی اظهار داشت:  هشت هزار و ۲۹۳ مشترک کشاورزی با شرکت برق برای کاهش مصرف تفاهم نامه همکاری امضا کردند که هفت هزار و ۲۷۴ مورد به تعهد خود عمل کرده و چهار میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان پاداش دریافت کردند.

سهرابی بیدار ادامه داد: یک هزار و ۳۹۶ مشترک صنعتی متقاضی همکاری با ما بودند که یک هزار و ۵۶ مشترک به تعهد خود عمل کردند و سه میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان برای آن ها پاداش در نظر گرفته شد.

چلچراغ روشن دیار الوند در سایه چهار دهه خدمت

وی گفت: از ۳۳ جایگاه عرضه سوخت متعهد شده در سطح استان همدان، ۲۷ جایگاه گاز طبیعی(سی.ان.جی) با استفاده از ژنراتور برق خود را تامین کردند که منجر به پرداخت ۱۹۲ میلیون تومان پاداش شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان اظهار داشت: در مجموع هشت هزار و ۶۸۸ مشترک برای کاهش خاموشی اشتراک های خانگی با ما همکاری کردند که حدود هشت میلیارد و ۸۰۵ میلیون تومان برای آن ها پاداش اعمال شده است.

به گفته وی، مشترکان برق استان همدان ۱۱۳ میلیارد تومان مانده معوق به این شرکت بدهکار هستند که از این تعداد ۲۹ درصد مشترک خانگی، ۲۵ درصد بخش عمومی، ۱۰ درصد بخش کشاورزی، یک درصد صنعت و ۱۶ درصد در بخش سایر مصارف است.

چلچراغ روشن دیار الوند در سایه چهار دهه خدمت

ارائه ۳۳ خدمت در نرم افزار برق من

وی با اشاره به اینکه در نرم افزار «برق من» ۳۳ خدمت غیر حضوری به مشترکان ارائه می‌شود، گفت: با توجه به شرایط کرونایی زمینه خوبی برای ارائه خدمات غیر حضوری از طریق این نرم افزار تلفن همراه فراهم شده است.

سهرابی بیدار افزود: دریافت قبض، راهکارهای مدیریت مصرف، اطلاع از خاموشی‌های بی برنامه و با برنامه، گزارش حوادث برق، انتخاب پله مصرف، صورتحساب کامل، خود اظهاری، تسویه حساب، خرید و اصلاح انشعاب، تغییر تعرفه و دیگر موارد از طریق این نرم افزار ارائه می شود.

به گفته وی، پاسخگویی به پرسش های مشترکان، خود اظهاری رقم کنتور، خدمات مشترکان، آزمایش کنتور، گزارش برداشت غیر مجاز و گزارش سرقت برق از دیگر خدمات این نرم افزار است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون ۱۵۵ هزار و ۸۳۳ خدمت از طریق نرم افزار برق من به مشترکان برق این استان ارائه شده است.

وی با اشاره به اینکه مشترکان برای صرفه جویی در وقت و بهره مندی خدمات رسانی بهتر از این نرم افزار استفاده کنند، تاکید کرد: ۹۳ هزار مشترک برق استان همدان عضو اپلیکیشن برق من هستند که امیدواریم این آمار برای خدمت رسانی بهینه و راحت به مشترکان، افزایش یابد.

سهرابی بیدار تصریح کرد: با استفاده از این نرم افزار تلفن همراه خدمات شرکت توزیع نیروی برق، در کف دست مردم ارائه می شود.

یارانه برق پر مصرف ها حذف می شود

وی با اشاره به اینکه برای ارائه خدمات بهتر مشترکان در پرداخت قبوض به موقع عمل کنند، افزود: اصلاح الگوی تعرفه ها بر اساس بند (ی) تبصره هشت قانون بودجه ۱۴۰۰ آیین نامه جدید تعرفه های مشترکان بخش خانگی با هدف اصلاح مصرف به تصویب هیات وزیران رسید که بر اساس آن از ابتدای بهمن ماه یارانه برق مشترکان پرمصرف حذف می شود.

سهرابی بیدار تصریح کرد: هدف از اجرای این طرح کاهش میزان الگوی مصرف و هدایت پر مصرف ها به سمت خوش مصرف است.

وی ادامه داد: الگوی مصرف برق استان همدان در ماه های غیر گرم سال ۲۰۰ کیلووات و در ماه های گرم سال (از خرداد تا پایان شهریور) ۳۰۰ کیلووات است.

 مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان گفت: ۷۰ درصد مشترکان برق استان معادل ۴۲۹ هزار مشترک خانگی الگوی مصرف را رعایت می کنند.

 مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان گفت: ۷۰ درصد مشترکان برق استان همدان معادل ۴۲۹ هزار مشترک خانگی الگوی مصرف را رعایت کردند.

وی تاکید کرد: ۲۲ درصد نیز معادل ۱۳۲ هزار مشترک مشمول ۱.۵ برابرافزایش تعرفه هستند که اندکی رعایت کنند به کمتر از الگو مصرف می رسند.

سهرابی بیداد افزود: هشت درصد مشترکان برق استان نیز مشمول ۲.۵ برابری افزایش نرخ تعرفه می شوند که تعداد آن ها ۴۶ هزار ۴۵۵ مشترک است.

چلچراغ روشن دیار الوند در سایه چهار دهه خدمت

دهه فجر و  ۱۵۰ طرح برق‌رسانی 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان گفت: همزمان با چهل و سومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، ۱۵۰ طرح حوزه توزیع نیروی برق با اعتباری افزون بر ۱۴۱ میلیارد و ۳۸۵ میلیون تومان در این استان کلنگ‌زنی و یا بهره‌برداری شد.

سهرابی بیدار افزود: در این ایام خجسته ۱۱۱ طرح حوزه برق در سراسر استان همدان با اعتبار ۱۱۳ میلیارد و ۳۷۹ میلیون تومان به بهره برداری رسید.

سهرابی بیدار افزود: در این روزهای خجسته ۱۱۱ طرح حوزه برق در سراسر استان همدان با اعتبار ۱۱۳ میلیارد و ۳۷۹ میلیون تومان به بهره برداری رسید.

وی اظهار داشت: همچنین ۳۹ طرح توزیع نیروی برق نیز با اعتبار حدود ۲۷ میلیارد و ۶۷۶ میلیون تومان همزمان با ایام الله دهه فجر در سطح استان همدان کلنگ‌زنی و عملیات اجرایی آن آغاز شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان گفت: پروژه‌های بهره برداری شده این ایام شامل ۲۳ طرح با اعتبار ۲۳ میلیارد و ۸۷۵ میلیون تومان در شهرستان همدان،  ۱۱ طرح با اعتبار ۴۳.۳ میلیارد تومان در ملایر، هشت طرح با اعتبار چهار میلیارد و ۴۶۰ میلیون تومان در نهاوند، هفت طرح با مبلغ هفت میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان در تویسرکان و ۱۰ طرح نیز با اعتبار پنج میلیارد و ۶۷۰ میلیون تومان در شهرستان اسدآباد است.

وی افزود: همچنین در شهرستان بهار ۱۰ پروژه با اعتبار ۹ میلیارد و ۲۳۰ میلیون تومان، در شهرستان کبودراهنگ ۹ طرح با اعتبار ۶ میلیارد و ۴۶۹ میلیون تومان، در شهرستان رزن ۱۴ پروژه با اعتبار ۶ میلیارد و ۳۵۵ میلیون تومان، در فامنین ۹ طرح با اعتبار ۲ میلیارد و ۴۳ میلیون تومان و در شهرستان درگزین نیز ۱۰ پروژه به مبلغ پنج میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

سهرابی‌بیدار اظهار داشت: در قالب طرح های افتتاحی ۳۶ هزار و ۷۴۰ متر شبکه ۲۰ کیلوولت زمینی و هوایی احداث و ۵ هزار و ۱۰۰ متر نیز اصلاح شده است.

وی از نصب ۲۱۶ دستگاه ترانسفورماتور با ظرفیت ۲۴ هزار و ۱۷۵ کیلوولت آمپر در قالب این پروژه‌ها خبر داد و گفت: توسعه و اصلاح ۱۶۶ هزار و ۲۱۰ متر شبکه فشار ضعیف با استفاده از کابل خودنگهدار در مناطق شهری و روستایی از دیگر اقدامات است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با اشاره به برق‌رسانی به متقاضیان جدید شهری و روستایی در استان، گفت:  در این ارتباط ۴۷۳ کنتور هوشمند فهام، هشت هزار و ۹۵ دستگاه کنتور تک فاز و سه‌فاز دیجیتالی برای مشترکین جدید شهری و روستایی نصب و ۳۵۰ دستگاه کنتور معیوب نیز تعویض شده است.

وی ادامه داد: همچنین توسعه شبکه روشنایی معابر شهری و روستایی استان همدان با ساخت بیش از ۲ هزار و ۶۶۰ متر شبکه و نصب ۴۵۵ دستگاه چراغ انجام شده است.

سهرابی‌بیدار همچنین از راه‌اندازی سامانه اتوماسیون و هوشمندسازی شبکه‌ها (اسکادا) در راستای پایایی و رویت پذیری شبکه خبر داد و اظهار داشت: با راه‌اندازی این سامانه بیش از ۲۰۰ تجهیز شبکه‌ای (خطاسنج، رگلوزر، سکسیونر و دیگر موارد) قابل پایش شده است.

به گفته وی، برای ارائه خدمات بیشتر و بهینه به روستاییان در قالب طرح بهارستان نسبت به مقاوم‌سازی و گشایش معابر روستایی با جابجایی و تعویض یک هزار و ۶۱۱ اصله پایه اقدام شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان تصریح کرد: بهره‌برداری از ساختمان مرکز دیسپاچینگ جنوب استان در ملایر با اعتبار ۳۰۰ میلیون تومان و اتمام برداشت جی.آی.اس همه مشترکان شهری استان از دیگر اقدامات اجرایی برای تقویت زیرساخت ها در حوزه برق استان است.

نصب ۱۴ هزار کنتور هوشمند فهام در استان همدان 

به گفته مدیرعامل شرکت برق استان همدان، برنامه ریزی برای نصب کنتورهای هوشمند در دستور کار قرار گرفته و تا کنون ۱۴ هزار کنتور هوشمند فهام در این استان نصب شده است.

سهرابی بیدار تصریح کرد: بر اساس برنامه ریزی انجام شده تا قبل از آغاز پیک مصرف برق در استان همدان، تعداد کنتورهای هوشمند به ۱۲۵ هزار مورد افزایش می یابد.

وی با اشاره به اینکه کنتورها باید به صورت الکترونیکی از راه دور مدیریت شوند، افزود: این طرح در حال حاضر به صورت پایشی برای برخی از مشترکان صنعتی در حال اجرا است.
 
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان گفت: هوشمند کردن شبکه نیز از اهمیت بالایی برخوردار است و مقدمات آن انجام شده و به دنبال گسترش شبکه هوشمند هستیم.

وی با اشاره به بیمه مشترکان برق استان همدان، گفت: بیمه مسوولیت توسط شرکت برق استان برای مشترکان اعمال شده که خسارت ناشی از نوسانات شبکه را پرداخت می کند و همچنین بیمه خسارت وارده به تجهیزات برق از طریق قانون بدون دخالت شبکه از طریق ثبت نام در سامانه برای مشترکان استان اعمال می شود.

وی گفت: امسال برای ۱۴۱ مورد حادثه به لوازم برقی معادل ۲۳۰ میلیون تومان از طریق بیمه خسارت پرداخت شده است.

چلچراغ روشن دیار الوند در سایه چهار دهه خدمت

همدان پیشگام توسعه نیروگاه های خورشیدی

وی با اشاره به اینکه همدان پیشگام توسعه نیروگاه های خورشیدی است، گفت: در این استان هفت  نیروگاه خورشیدی با ظرفیت ۴۸.۹ مگاوات احداث و راه اندازی شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان گفت: تا سال گذشته ۶ نیروگاه خورشیدی فعال در استان داشتیم که یک نیروگاه جدید نیز به تازگی بهره برداری و وارد مدار شده است.

وی افزود: پنج  نیروگاه دی.جی و سی.اچ.پی با ظرفیت ۲۹.۱ مگاوات در استان همدان فعال است و برنامه های جدی برای راه اندازی نیروگاه های خورشیدی خانگی داریم و از شهروندان برای اقدام برای تولید برق از خورشیدی دعوت و حمایت می‌کنیم.

سهرابی بیدار تاکید کرد: ۵۱.۹ مگاوات پروانه راه اندازی نیروگاه خورشیدی صادر شده و در دست پیگیری است که با راه اندازی آن ها ظرفیت تولید برق از نور خورشید به بیش از ۱۰۰ مگاوات افزایش می یابد.

وی خاطرنشان کرد: ۳.۶ درصد از انرژی مصرفی برق استان همدان از طریق انرژی خورشیدی تامین می شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با اشاره به اینکه امسال ۱۱۱ مزرعه رمز ارز شامل ۷۴۰ ماینر در این شناسایی و کشف شده است، گفت: در مجموع ۱۷۸ مزرعه استخراج ارز دیجیتال دارای ۲ هزار و ۳۷۷ ماینر در استان همدان کشف شده که انرژی مصرفی آن ها محاسبه و در مراجع قضایی در حال پی گیری آن هستیم.

در هرحال تقویت شبکه برق رسانی و ارائه خدمات بهتر در این حوزه به عنوان یک زیرساخت لازم برای توسعه همه جانبه، موجب رشد و تعالی استان همدان در حوزه ها و عرصه های مختلف شده است، برق رسانی همچون موتوری محرک، حوزه های کشاورزی، صنعت، معدن و تولید را رونق داده و نور امید را در آینده اشتغال این استان درخشان کرده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha