۱۳۱ پروژه برق رسانی در استان همدان به بهره برداری می‌رسد

همدان- ایرنا- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان گفت که بهره برداری از ۱۳۱ پروژه برق رسانی با اعتبار ۶۰ میلیارد و ۴۶۶ میلیون تومان همزمان به هفته دولت در مناطق مختلف استان آغاز می شود.

به گزارش ایرنا، «شیرزاد جمشیدی» روز پنجشنبه در نشست خبری تشریح برنامه های شرکت توزیع برق استان همدان در هفته دولت، اظهار داشت: درهمین ارتباط ۵۶ پروژه نیز با اعتباری معادل ۳۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در هفته دولت، کلنگ زنی شده و عملیات اجرایی آن‌ها آغاز می شود.

وی افزود: طرح های عمرانی دیگری نیز به ارزش ۱۶.۵ میلیارد تومان در سطح استان همدان در دست اجراست که در مجموع ۷۷ میلیارد تومان پروژه برق رسانی در استان اجرا شده و آماده بهره برداری است.

جمشیدی خاطرنشان کرد: از این تعداد، چهار پروژه «پست ۶۳ کیلو ولت کرفس با یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار، پست شماره چهار ملایر با اعتبار ۶۰۰ میلیون تومان، پست رزن با یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان و برق رسانی به روستای دولت آباد شهرستان کبودراهنگ با اعتبار پنج میلیارد تومان» در ردیف پروژه های مهم و کلان بشرکت برق استان همدان محسوب می‌شود.

وی تصریح‌کرد: برهمین اساس و با توجه به شرایط ناشی از همه گیری کرونا، این چهار پروژه کلان به صورت نمادین و به نمایندگی از ۱۳۱ پروژه دیگر برق رسانی استان طی مراسمی رسمی با حضور مدیران ارشد استان به بهره برداری می رسد.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با اشاره به اجرای پروژه برق رسانی به روستای انجلاس شهرستان همدان با جمعیتی کمتر از ۱۰ خانوار، گفت: رسانه ها نقش پر رنگی در فرهنگسازی برای مدیریت و مصرف بهینه انرژی دارند و البته با مشترکان پر مصرف نیز به منظور پیشگیری از بروز مشکل برای دیگران، قاطعانه و قانونی برخورد می کنیم.

وی با اشاره به اینکه فعالیت ۷۱ مزرعه غیرمجاز تولید رمز ارز دیجیتال از ابتدای امسال تا کنون در استان همدان متوقف شده است، افزود: ۴۲۴ دستگاه ماینر با مصرف کل ۹۰۰ کیلووات طی این مدت شناسایی و جمع آوری شده است.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان گفت: از ابتدای طرح جمع آوری ماینرها، در مجموع ۱۳۷ مزرعه تولید رمز ارز دیجیتال با ۲ هزار و ۳۴ دستگاه ماینر و مصرف چهار مگاوات برق در این استان جمع آوری شده است.

وی ادامه داد: در مجموع ۶ مگاوات انرژی مصرفی این ماینرها بوده که پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان خسارت به شبکه برق رسانی وارد کرده اند که بخش قابل توجهی از این خسارت دریافت شده است.

جمشیدی با اشاره به اینکه استان همدان مرکز مجاز تولید رمز ارز دیجیتال ندارد، تصریح کرد: به افرادی که فعالیت های غیرمجاز مزارع تولید رمز ارز دیجیتال را گزارش کنند، پاداش نقدی تا ۲۰ میلیون تومان اهدا می شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان گفت: ۲ هزار و ۸۸۳ انشعاب غیر مجاز با مصرف ۱۶ میلیون کیلو وات ساعت در سال گذشته جمع آوری شد که این تعداد نزدیک به یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به شبکه برق رسانی استان خسارت زده و حدود یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان این خسارت وصول شده است.

وی با بیان اینکه یک هزار و ۴۲۹ انشعاب برق غیر مجاز نیز در سال جاری جمع آوری شده است، اظهار داشت: با جمع آوری این انشعاب‌ها، پنج میلیون و ۸۹۳ کیلو وات ساعت انرژی به شبکه برگردانده و ۸۲۸ میلیون تومان خسارت به شبکه وارد شده است و از این میزان تا کنون ۷۰۰ میلیون تومان آن بازپس گرفته شده است.

جمشیدی با اشاره به اینکه همدان رتبه چهارم ارائه خدمات غیر حضوری حوزه برق کشور را داراست، تصریح کرد: ۲۶ خدمت در برنامه اپلیکیشن «برق من» ارائه می شود و مشترکان برای انجام خدمات خود بدون مراجعه حضوری می توانند براحتی از این برنامه استفاده کنند.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با بیان اینکه در بین شرکت های توزیع سراسر کشور رتبه نخست کشور را در اختیار داریم، خاطرنشان کرد: تلفات انرژی استان همدان در سال ۱۳۹۹ حدود ۹.۷ درصد بوده که تلاش می کنیم این میزان در سال جاری به طور محسوسی کاهش داده شود.

وی افزود: ۱۴ هزار و ۷۰۰‌ کنتور عادی قدیمی برق نیز در سطح استان همدان تعویض شده و همچنین بیش از ۲۰۰ کیلومتر از کابل های مسی را به کابل خود نگهدارنده تغییر داده ایم.

به گفته جمشیدی، یک هزار و ۲۰۰ کنتور فهام در سال جاری برای مشترکان برق استان همدان نصب شده و تا پایان سال جاری این تعداد به ۲ هزار ۴۰۰ دستگاه افزایش می یابد.

وی با اشاره به اینکه هفت نیروگاه خورشیدی بزرگ با ظرفیت ۴۸ مگاوات در استان همدان فعال است، افزود:  ۱۰۰ شرکت، موفق به دریافت پروانه ساخت و راه اندازی نیروگاه خورشیدی در استان شده اند.

وی خاطر نشان کرد: چهار نیروگاه مقیاس کوچک سی.اچ.بی نیز با ظرفیت ۲۴ مگاوات در استان همدان فعال است و ۵۶ نیروگاه خورشیدی خانگی، اداری و صنایع کوچک با ظرفیت یک مگاوات نیز در استان راه اندازی شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان افزود: ۲ هزار و ۷۸۸ دستگاه چراغ روشنایی معابر با میانگین مصرف ۵۵ وات و اعتبار چهار میلیارد تومان طی سال جاری در این استان نصب شده است.

به گفته وی، قیمت برق مصرفی در سال جاری هفت درصد افزایش یافته که در فصل تابستان ۲۰ درصد و برای مشترکان پر مصرف ۱۳ درصد به قیمت برق مصرفی افزوده می شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha