تامین زیرساخت رفاهی و معیشتی دانشجویان اولویت دولت سیزدهم است

کرمان-ایرنا- مدیرکل دانشجویی معاونت فرهنگی- دانشجویی وزارت بهداست، درمان و آموزش پزشکی گفت: تامین زیرساخت های رفاهی و معیشتی دانشجویان جزو برنامه های مورد تاکید و تایید دولت خدمتگزار است.

دکتر حمید رضا اشراقی بعدازظهر سه شنبه در حاشیه مراسم افتتاح خوابگاه پسرانه تلاش دانشگاه علوم پزشکی بم به خبرنگار ایرنا افزود: یکی از نیازمندی های مهم دانشجویان احداث و راه اندازی خوابگاه های دانشجویی است.

وی بیان داشت:تاکید رییس جمهور بر پیگیری دغدغه‌های بحق دانشجویان با تاکید بر پیگیری زیرساخت ها در خوابگاه های دانشجویی بوده و این طرح ها و پروژه ها در بخش خوابگاهی با نگاه مثبت هیات دولت و وزارت بهداشت مواجه شده است.

مدیرکل دانشجویی معاونت فرهنگی- دانشجویی وزارت بهداشت ادامه داد: با برنامه ریزی های بسیار خوبی که در مجموعه صندوق رفاه دانشجویی وزارت بهداشت داشتیم سعی شده از منابع و اعتبارات تخصیص یافته به مجموعه نظام سلامت در تقویت زیرساخت های دانشجویی استفاده کنیم .

 اشراقی با اشاره به نبود خوابگاه دخترانه در بم تاکید کرد: امیدواریم در تقویت دیگر نیازمندی ها و همچنین تکمیل پروژه خوابگاه دانشجویی دخترانه علوم پزشکی بم نیز بتوانیم گام های ارزشمندی برداریم و در آینده بسیار نزدیک شاهد افتتاح این خوابگاه باشیم.

تاکید رهبری بر قانون حمایت از خانواده 

وی همچنین عنوان کرد: با تاکید و حمایت همه جانبه مقام معظم رهبری و پیگیری مجلس و هیات دولت قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت نیز ابلاغ شده است و ما نیز در مجموعه وزارت بهداشت سعی در استفاده حداکثری از ظرفیت های این قانون در  تقویت بنیان های خانواده دانشجویی داریم.

اشراقی ادامه داد:امیدواریم با استفاده از ظرفیت های قانونی بحث ازدواج دانشجویی، تامین خوابگاه های متاهلی و راه اندازی مراکز مشاوره و ازدواج با رویکرد ایران اسلامی برای دانشجویان قدم های موثری برداشته شود.

دانشجویان علوم پزشکی بم در خوابگاه کانکسی مستقرند

در ادامه رییس دانشگاه علوم پزشکی نیز بم گفت: این دانشگاه از سال ۹۰ شروع به فعالیت کرده است و  متاسفانه با وجود داشتن قریب به یک هزار و ۱۰۰ دانشجو اما در خوابگاه های کانکسی که بعد از زلزله سال ۸۲ ایجاد شده مستقر بودند.

دکتر مازیار اویسی بیان کرد: خوابگاه دانشجویی پسرانه تلاش در مساحت چهار هزار و ۶۵۰ متر با اعتباری بالغ بر ۱۴ میلیارد تومان بهسازی شد و قسمت عمده این اعتبار را وزارتخانه تامین کرده است.

به گفته وی این دانشگاه حدود ۲۲۰ دانشجوی پسر خوابگاهی و ۴۱۰ دختر دانشجوی خوابگاهی دارد. اویسی تاکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی بم بسیار نوپاست و در بحث زیرساخت مشکلات بسیاری دارد در حالی که خوابگاه دخترانه ما به دلیل نبود اعتبار هنوز تکمیل نشده است و حتی دانشجویان ما سالن ورزشی هم ندارند.

شهرستان بم در فاصله ۱۹۵ کیلومتری شرق مرکز  استان کرمان قرار دارد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha