تامین زیرساخت رفاهی و معیشتی دانشجویان اولویت دولت سیزدهم است

کرمان-ایرنا- مدیرکل دانشجویی معاونت فرهنگی- دانشجویی وزارت بهداست، درمان و آموزش پزشکی گفت: تامین زیرساخت های رفاهی و معیشتی دانشجویان جزو برنامه های مورد تاکید و تایید دولت خدمتگزار است.

دکتر حمید رضا اشراقی بعدازظهر سه شنبه در حاشیه مراسم افتتاح خوابگاه پسرانه تلاش دانشگاه علوم پزشکی بم به خبرنگار ایرنا افزود: یکی از نیازمندی های مهم دانشجویان احداث و راه اندازی خوابگاه های دانشجویی است.

وی بیان داشت:تاکید رییس جمهور بر پیگیری دغدغه‌های بحق دانشجویان با تاکید بر پیگیری زیرساخت ها در خوابگاه های دانشجویی بوده و این طرح ها و پروژه ها در بخش خوابگاهی با نگاه مثبت هیات دولت و وزارت بهداشت مواجه شده است.

مدیرکل دانشجویی معاونت فرهنگی- دانشجویی وزارت بهداشت ادامه داد: با برنامه ریزی های بسیار خوبی که در مجموعه صندوق رفاه دانشجویی وزارت بهداشت داشتیم سعی شده از منابع و اعتبارات تخصیص یافته به مجموعه نظام سلامت در تقویت زیرساخت های دانشجویی استفاده کنیم .

 اشراقی با اشاره به نبود خوابگاه دخترانه در بم تاکید کرد: امیدواریم در تقویت دیگر نیازمندی ها و همچنین تکمیل پروژه خوابگاه دانشجویی دخترانه علوم پزشکی بم نیز بتوانیم گام های ارزشمندی برداریم و در آینده بسیار نزدیک شاهد افتتاح این خوابگاه باشیم.

تاکید رهبری بر قانون حمایت از خانواده 

وی همچنین عنوان کرد: با تاکید و حمایت همه جانبه مقام معظم رهبری و پیگیری مجلس و هیات دولت قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت نیز ابلاغ شده است و ما نیز در مجموعه وزارت بهداشت سعی در استفاده حداکثری از ظرفیت های این قانون در  تقویت بنیان های خانواده دانشجویی داریم.

اشراقی ادامه داد:امیدواریم با استفاده از ظرفیت های قانونی بحث ازدواج دانشجویی، تامین خوابگاه های متاهلی و راه اندازی مراکز مشاوره و ازدواج با رویکرد ایران اسلامی برای دانشجویان قدم های موثری برداشته شود.

دانشجویان علوم پزشکی بم در خوابگاه کانکسی مستقرند

در ادامه رییس دانشگاه علوم پزشکی نیز بم گفت: این دانشگاه از سال ۹۰ شروع به فعالیت کرده است و  متاسفانه با وجود داشتن قریب به یک هزار و ۱۰۰ دانشجو اما در خوابگاه های کانکسی که بعد از زلزله سال ۸۲ ایجاد شده مستقر بودند.

دکتر مازیار اویسی بیان کرد: خوابگاه دانشجویی پسرانه تلاش در مساحت چهار هزار و ۶۵۰ متر با اعتباری بالغ بر ۱۴ میلیارد تومان بهسازی شد و قسمت عمده این اعتبار را وزارتخانه تامین کرده است.

به گفته وی این دانشگاه حدود ۲۲۰ دانشجوی پسر خوابگاهی و ۴۱۰ دختر دانشجوی خوابگاهی دارد. اویسی تاکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی بم بسیار نوپاست و در بحث زیرساخت مشکلات بسیاری دارد در حالی که خوابگاه دخترانه ما به دلیل نبود اعتبار هنوز تکمیل نشده است و حتی دانشجویان ما سالن ورزشی هم ندارند.

شهرستان بم در فاصله ۱۹۵ کیلومتری شرق مرکز  استان کرمان قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha