۴ طرح صنعتی و آموزشی در پاکدشت افتتاح شد

تهران- ایرنا- همزمان با ایام‌الله دهه مبارک فجر و با حضور معاون عمرانی استانداری تهران،چهار طرح صنعتی و آموزشی روز یکشنبه در پاکدشت افتتاح شد.

مدیر آموزش و پرورش پاکدشت در حاشیه افتتاح مدرسه هفت کلاسه روستای قرمزتپه به خبرنگار ایرنا گفت: این مدرسه با اعتباری بالغ بر۶۰ میلیارد ریال احداث شده که ۱۰ درصد از هزینه توسط خیرّ نیک اندیش و مابقی توسط اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان تهران تأمین شده است.

سید اصغر میرقاسمی افزود: در حال حاضر ۱۸ طرح آموزشی در مناطق مختلف شهرستان پاکدشت در دست احداث است که از این تعداد، ۷ پروژه توسط خیرّین و هفت پروژه توسط بنیاد برکت با مشارکت اداره کل نوسازی و مابقی به طور کامل توسط اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان تهران در دست احداث است.

وی اظهار داشت: علاوه بر این، ۲ طرح آموزشی ۱۵ کلاسه توسط کمیساریای عالی پناهندگان در شهرستان پاکدشت در حال احداث است.

وی گفت: با بهره‌برداری از این طرح‌های آموزشی در سال تحصیلی آینده، ۲۵۰ کلاس درس به پاکدشت افزوده شده و ۶ هزار دانش‌آموز ساماندهی می‌شود.

میرقاسمی افزود: در حال حاضر ۸۲ هزار و ۱۰۳ دانش آموز پاکدشتی در مقاطع مختلف تحصیلی مشغول تحصیل می‌باشند.

سه طرح صنعتی در پاکدشت افتتاح شد

علاوه بر این طرح آموزشی، سه طرح صنعتی تولید سپرخودرو با اعتبار ۷ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۱۵۰ نفر، کارخانه تولید محصولات پلاستیکی آشپزخانه با اعتبار ۲ هزار میلیارد ریال و اشتغال مستقیم ۳۰۰ و غیر مستقیم هزار نفر و کارخانه تولید محصولات پلیمری با اعتبار۸۰۰ میلیارد ریال در شهرک صنعتی شنزار پاکدشت افتتاح شد.

فرماندار پاکدشت در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: از ابتدای امسال تا کنون، بیش از ۱۴۰ پروژه اقتصادی و عمرانی با اعتباری بالغ بر ۲۵ هزار میلیارد ریال در مناطق مختلف پاکدشت افتتاح شده که با بهره‌برداری از این پروژه‌ها برای ۲ هزار و ۴۳۴ نفر به طور مستقیم شغل ایجاد شده است.

مهدی یوسفی جمارانی گفت: پاکدشت در حال حاضر رتبه نخست ایجاد اشتغال در استان تهران را با خود اختصاص داده است.

وی افزود: همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر، ۴۴ طرح بهداشتی ،عمرانی، صنعتی، کشاورزی و فرهنگی با اعتباری بالغ بر ۱۴۷ میلیارد تومان در مناطق مختلف پاکدشت کلنگ زنی و افتتاح می‌شود.

وی اظهار داشت: از مجموع طرح‌های قابل افتتاح و کلنگ زنی، ۲ طرح مربوط به فرمانداری، ۱۴ طرح مدیریت روستایی، ۱۲ طرح مدیریت شهری، ۷ طرح کشاورزی، ۲ طرح برق استان تهران، ۳ طرح صنعت، معدن و تجارت، یک طرح شرکت شهرک های صنعتی، یک طرح دانشگاه شهید بهشتی و ۲ طرح مربوط به آموزش و پرورش است.

وی گفت: با افتتاح این طرح‌ها در ایام الله دهه فجر، برای هزار و ۸۵۹ نفر شغل جدید ایجاد می‌شود.

پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha