خراسان رضوی رتبه نخست استان‌ها در طرح‌های افتتاحی دهه فجر را دارد

مشهد- ایرنا- استاندار خرسان رضوی گفت: این استان با هزار و ۲۰۹ طرح از نظر تعداد پروژه های آماده افتتاح در دهه فجر در میان استانهای کشور رتبه نخست را دارد.

یعقوبعلی نظری روز پنجشنبه در حاشیه افتتاح طرحهای عمرانی در پارک علم و فناوری خراسان در جمع خبرنگاران افزود: افتتاح این تعداد طرح با اعتبار ۶ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان است تاثیر فوق العاده ای در رونق اقتصادی استان خواهد داشت.

وی گفت: حوزه صنعت، معدن و تجارت بیشترین سهم را در میزان اعتبارات هزینه شده در میان سایر گروه ها دارد و امیدواریم این افتتاحیه ها زمینه ساز تاثیرات مثبتی بر بخش های پایین دست اقتصادی استان شده و به تحول در عرصه اقتصاد منجر شود.

استاندار خراسان رضوی در تشریح اهمیت فعالیت شرکتهای دانش بنیان افزود: عزم و اراده دولت و نظام اسلامی، حمایت موثر از فعالیتها و شرکتهای دانش بنیان است که این موضوع همواره مورد تاکید رهبر معظم انقلاب قرار دارد.

نظری، ظرفیت شرکتها و نیروی انسانی متخصص فناور در خراسان رضوی را بالا توصیف کرد و گفت: جای امیدواری است که مجموعه های نوآور استان، نیازهای جامعه را با تولید محصولات پرکاربرد تامین کنند.  

همزمان با ایام‌الله دهه فجر، بهره‌برداری از هزار و  ۲۰۹ طرح با اعتبار ۶ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان توسط ۷۰ دستگاه اجرایی در استان خراسان رضوی آغاز شده است.

از این تعداد ۲۶۵ پروژه از محل اعتبارات ملی با هزینه ۴۲۶ میلیارد تومان، ۲۲۳ پروژه از محل اعتبارات استانی با هزینه ۳۷۱ میلیارد تومان و باقی آن به تعداد ۷۲۱ پروژه با اعتبار پنج هزار و ۶۰۳ میلیارد تومان از محل اعتبارات سایر منابع  داخلی، تسهیلات و مشارکتی اجرا شده است.

به لحاظ اعتباری سازمان صنعت، معدن و تجارت، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و شرکت توزیع نیروی برق استان به ترتیب با ۲ هزار و ۷۲۶ میلیارد تومان، ۸۹۰ میلیارد تومان و ۴۱۴ میلیارد تومان دارای بیشترین اعتبار پروژه افتتاحی در دهه فجر هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha