همایش مکتب فاطمی راه روشن ولایتمداری در مشهد برگزار شد

مشهد- ایرنا- همایش مکتب فاطمی راه روشن ولایتمداری با حضور جمعی از مهاجران افغانستانی عصر پنجشنبه در سالن همایشهای آستان قدس رضوی در مشهد برگزار شد.

مدیر مرکز فعالیتهای فرهنگی و اجتماعی تبیان در این همایش گفت: وظیفه ما این است که الگوی انسان کامل و زن بافضیلت را برای جامعه معرفی و نصب العین همه حرکتهای خود قرار دهیم که در این راه باید همه احساس مسوولیت کنند.

حجت الاسلام سیدمحمد هاشمی راستی افزود: یک نمونه برجسته از بانوان به عنوان انسان کامل داریم که اگر عملکرد وی مبنا قرار گیرد مشکلات یکی پس از دیگری رفع می‌شود. این الگو را که پیامبر اسلام (ص) معرفی کرده است کسی جز حضرت فاطمه زهرا (س) نیست.

وی ادامه داد: سیره عملی حضرت فاطمه (س) آینه تمام نمای عملکرد پیامبر اسلام (ص) است. 

مدیر مرکز فعالیتهای فرهنگی و اجتماعی تبیان گفت: امام خمینی (ره) به عنوان فرزند برومند حضرت فاطمه (س) مهمترین تحول قرن ۲۰ را با رهبری خردمندانه خود رقم زد و جلوه ای از حکومت دین را در قالب ولایت فقیه برای جهان معرفی کرد و ثابت نمود اگر مسلمانان کشورهای اسلامی به تاسی از سیره ائمه (ع) و حضرت فاطمه (س) وارد فعالیت مبارزه و جهاد و دیگر فعالیتها شوند می‌توانند موفق شده و به پیروزی برسند.

وی با اشاره به حاکمیت طالبان در افغانستان افزود: چند ماه از حاکمیت طالبان می‌گذرد اما در طول این مدت مدارس به روی دختران بسته شده و همه فعالیتهای آنها محدود شده است.

حجت الاسلام هاشمی راستی ادامه داد: اگر از ظرفیت و توانمندی و استعداد بانوان در جهت سیر تکاملی جامعه استفاده نشود و زنان خانه نشین شوند جامعه در حرکتهای اجتماعی و تحولی خود آسیب می‌بیند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha