۲۰ دی ۱۴۰۰، ۱۱:۱۶
کد خبرنگار: 1031
کد خبر: 84608087
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

 مطالبات کارکنان دادگستری از مجاری قانونی پیگیری می‌شود

اصفهان - ایرنا - رییس کل دادگستری استان اصفهان گفت: مطالبات به حق کارکنان دادگستری در راستای تصویب طرح تعیین فوق‌العاده خاص کارکنان قوه قضاییه از طریق مجاری قانونی پیگیری می‌شود.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی دادگستری کل استان اصفهان، حجت‌الاسلام والمسلمین اسدالله جعفری روز دوشنبه در جلسه‌ای که با حضور جمعی از کارکنان دادگستری و به صورت ویدئوکنفرانس با تمامی حوزه‌های قضایی استان برقرار بود  به تشریح اقدامات انجام شده برای تصویب این فوق‌العاده خاص برای کارکنان دستگاه قضایی پرداخت.

وی با اشاره به حجم بالای کار در قوه قضاییه گفت: نبود تناسب میان حجم کار و نیروی انسانی همواره دغدغه تمامی رؤسای قوه قضاییه بوده و بدون اغراق و به معنای واقعی کلمه همکاران ما در حال مجاهدت هستند.

ریسی کل دادگستری استان اصفهان ادامه داد: این نکته را نیز باید اشاره کرد که طرح تعیین فوق‌العاده خاص کارکنان قوه قضاییه پیش از آنکه مورد درخواست همکاران قرار گیرد، ابتدا توسط خود قوه قضاییه مطرح شد که نیاز به تصویب در مجلس شورای اسلامی داشت و از همان ابتدا که این طرح در کمیسیون‌های مجلس مطرح و مرحله‌به‌مرحله پیگیری شد تا طرح به صحنه علنی مجلس آمد.

حجت‌الاسلام جعفری افزود: در صحن علنی مجلس اتفاق غیرمنتظره‌ای افتاد و با وجود پیگیری‌های انجام شده و قول‌های داده شده، طرح رد شد که پیگیری‌ها از سوی ریاست قوه قضاییه در دستور کار قرار گرفته است.

وی یادآور شد: نکته‌ای که نباید از نظر دور داشت آن است که پیگیری مطالبات به حق باید از مسیر صحیح و قانونی صورت گیرد تا مبادا اقدامات کارکنان در راستای احقاق حق خود منجر به تضییع حقوق مردم و اصحاب پرونده شود.

رییس کل دادگستری استان اصفهان با تأکید مجدد بر پیگیری تصویب این طرح در مجلس شورای اسلامی از کارکنان این دستگاه قضایی خواست با حضور در محل کار خود زمینه سوءاستفاده احتمالی معاندان و بدخواهان و کسانی که به دنبال موج سواری از مطالبه به حق آنها هستند را فراهم نکنند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی چهارشنبه ۱۵ دی با کلیات طرح تعیین فوق‌العاده خاص کارکنان قوه قضاییه با ۹۷ رای موافق، ۱۱۵ رای مخالف و ۱۳ رای مُمتنع از مجموع ۲۳۱ نماینده حاضر مخالفت کردند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha