۲۱ دی ۱۴۰۰، ۷:۰۶
کد خبرنگار: 2191
کد خبر: 84607905
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از سه هزار میلیارد ریال مطالبات چغندرکاران جوین خراسان رضوی پرداخت شد

سبزوار- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی جوین گفت: در سال زراعی جاری و اواخر مهر ماه امسال تاکنون ۲۴۴ هزار تن چغندر قند از سوی کشاورزان تحویل کارخانه قند این شهرستان شده که سه هزار و ۲۷۰میلیارد ریال بابت خرید آن به چغندرکاران پرداخت شده است.

علی‌اکبر قارزی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سطح زیرکشت چغندرقند در شهرستان جوین پنج هزار و ۲۰۰ هکتار است که با توجه به میانگین برداشت حدود ۵۰ تن چغندر در هر هکتار ۲۶۰ هزار تن از این محصول تولید شده است.

وی ادامه داد: شهرستان جوین قطب تولید چغندرقند در خراسان رضوی است و فصل برداشت این محصول زمینه اشتغال فصلی چهار هزار نفر از شهروندان را فراهم کرده است.

مدیر جهاد کشاورزی جوین گفت: کشت چغندرقند فرصت طلایی رونق اقتصادی در جوین است و همزمان با فصل برداشت آن فعالیت کشاورزان، کارگران و ناوگان حمل و نقل آغاز می شود و چرخ کارخانه های قند و اسیدسیتریک شهرستان به حرکت در می آید.

قارزی افزود: چغندر تولیدی در این شهرستان به کارخانه قند جوین منتقل می شود و فرآوری این محصول در کارخانه‌های قند با کمک اسیدسیتریک انجام می شود.

مدیر کشاورزی شرکت کشت و صنعت جوین به عنوان تولیدکننده عمده چغندر در منطقه نیز به خبرنگار ایرنا گفت: این محصول امسال از کشتزارهای چهار شهرستان خوشاب، جغتای، جوین و شاهرود برداشت و به کارخانه قند جوین تحویل داده شده است.

مهدی طلوعی‌نسب، عیار پایه چغندر قند را ۱۶ درصد ذکر و بیان کرد: عیار این محصول به هر میزان از عدد پایه کمتر باشد از قیمت چغند تحویلی نیز کاسته می‌شود.

وی افزود: میانگین عیار محصول چغندر تحویلی به کارخانه قند جوین تاکنون بالاتر از ۱۷ درصد بوده است.

شهرستان جوین ۳۵ هزار هکتار زمین باغی و زراعی با عمده محصولات گندم، جو، چغندرقند، زیره، پیاز، هندوانه و پسته دارد.

۱۲ هزار بهره‌بردار کشاورز، باغدار، دامدار و پروش‌دهنده طیور در جوین فعال هستند.

نقاب، مرکز شهرستان جوین در ۳۲۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha