۱۳ دی ۱۴۰۱، ۱۲:۵۹
کد خبرنگار: 979
کد خبر: 84987760
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

تحویل چغندر به کارخانه جوین خراسان رضوی ۱۰۰ هزار تن افزایش یافت

سبزوار- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی جوین گفت: از ابتدای سال زراعی جاری، ۳۵۷ هزار تن چغندر قند تحویل کارخانه قند این شهرستان خراسان رضوی شد که این میزان نسبت به پارسال بیش از ۱۰۰ هزار تن بیشتر شده است.

علی اکبر قارزی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این در حالی است که تحویل محصول چغندر به کارخانه قند این شهرستان همچنان ادامه دارد.

وی افزود: سال گذشته ۲۴۴ هزار تن چغندر قند از سوی کشاورزان شهرستان های خوشاب، جغتای، جوین و شاهرود تحویل کارخانه قند جوین شده بود.

وی خاطرنشان کرد: امسال سطح زیر کشت چغندر قند در شهرستان جوین چهار هزار و ۷۵۰ هکتار بود که با توجه به میانگین برداشت حدود ۵۰ تنی چغندر در هر هکتار، ۲۳۰ هزار تن محصول چغندر در جوین تولید شد.

قارزی گفت: شهرستان جوین مستعد کشت چغندرقند، به عنوان یکی از مهمترین محصولات راهبردی است، که توسعه سطح زیر کشت آن علاوه بر اشتغالزایی به خودکفایی در تولید شکر و جلوگیری از خروج ارز کمک می‌کند.

وی افزود: کارخانه قند جوین علاوه بر بستن قرارداد و دریافت محصول از چغندرکاران شهرستان های غرب خراسان رضوی، بخشی از محصولات تولیدی کشاورزان استان های گلستان و سمنان را نیز جذب و آنرا به قند تبدیل می کند.

گستره زمین های باغی و زراعی جوین ۳۵ هزار هکتار و محصولات عمده آن گندم، جو، چغندر قند، زیره، پیاز، هندوانه و پسته است و این شهرستان ۱۲ هزار بهره‌بردار در بخش‌های کشاورزی، باغداری، دامپروری و طیور دارد.

نقاب مرکز شهرستان جوین در ۳۲۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha