۳۵ هزار شغل با پیگیری ستاد اقتصاد مقاومتی یزد حفظ یا ایجاد شد

یزد- ایرنا- رییس‌کل دادگستری یزد گفت: در ۹ ماهه امسال ۳۵ هزار شغل با پیگیری ستاد اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی این استان حفظ یا ایجاد شد.

به گزارش ایرنا، غلامعلی دهشیری روز چهارشنبه در ستاد اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی قوه قضائیه در یزد افزود: در این مدت برای ایجاد و حفظ اشتغال در قالب ۱۶ جلسه ۲۷۶ درخواست از ۱۵۵ شرکت متقاضی مطرح و ۱۷۳ مصوبه در راستای رفع موانع تولید صادر شد.

وی به رشد درخواست‌های مطرح شده در این ستاد از زمان آغاز فعالیت تاکنون اشاره کرد و ادامه داد:  در سه سال فعالیت ستاد اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی قوه قضائیه در استان در سال  ۹۸ در مجموع ۷۱ درخواست و در سال گذشته  ۱۷۰ درخواست در این ستاد مطرح شد که این میزان رشد نشان از  اثرگذاری و اعتماد فعالان عرصه صنعت و تولید است.

این مسئول اظهار کرد: آسیب شناسی  صورت گرفته نشان می‌دهد که بیشترین مشکلات مطرح شده در این ستاد در حوزه رفع موانع حقوقی و قضایی تولید و اشتغال مربوط به  بانک‌ها، شهرک‌های صنعتی، آب منطقه‌ای ، اداره صنعت، معدن و تجارت و راه شهرسازی بوده است.

دهشیری گفت: در خصوص واحدهای تولیدی نیز بیشترین فراوانی مربوط به واحدها تولیدکاشی و سرامیک، کشاورزی و دامپروری، شرکت‌های تولیدی مصالح ساختمانی و شرکت‌های نساجی بوده است و پیگیری مطالبات ادامه دارد که موضوع مهمی است .

رییس‌کل دادگستری یزد اظهار کرد: طبق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بر هر قوه وظایفی مشخص و معین شده و دستگاه قضا به عنوان یکی از دستگاه‌های مورد توجه این قانون به کمک تولید آمده تا از تمام ظرفیت‌های عمومی و خصوصی استفاده شود.

دهشیری، اقتصاد مقاومتی را دارای الزاماتی دانست که باید به آن اهتمام داشت و گفت: مردمی‌کردن اقتصاد، توانمندی بخش‌خصوصی و همکاری تمام نهادهای اجرایی، مدیرت منابع مالی و ارزی، سیاست‌های بانکی و مدیریت مصرف همه باید در کنار تولید و اشتغال قرار گیرند تا رشد، رونق و شکوفایی کشور رقم بخورد.

همچنین استاندار یزد از تلاش این ستاد در استان با همکاری اعضا طی سال‌های گذشته تشکر و گفت: توجه به رفع موانع تولید و ایجاد تولید و اشتغال در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی جزو برنامه‌های مهم و محوری نظام و دولت است که باید همه همکاری کنند.

مهران فاطمی اظهار کرد: پیگیری و اجرا شدن تمامی مصوبات جزو موارد مهمی در اقتصاد مقاومتی است و همه باید به ماموریت و وظایف خود برای حل مشکل بیکاری و ایجاد اشتغال مولد و پایدار که نیاز اصلی است بیش از گذشته اقدام کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha