۱۲ دی ۱۴۰۰، ۵:۳۱
کد خبرنگار: 2445
کد خبر: 84598621
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هشدار جهاد اسلامی به تل‌آویو درخصوص شهادت اسیر فلسطینی

تهران- ایرنا- داوود شهاب سخنگوی جهاد اسلامی فلسطین شنبه شب درخصوص شهادت احتمالی اسیر "هشام ابوهراش" در زندان‌های رژیم صهیونیستی گفت که پیامدهای شهادت این اسیر برعهده رژیم تل‌آویو است.

به گزارش ایرنا، شهاب به المیادین گفت: اگر ابوهراش به شهادت برسد، ما در جنبش جهاد اسلامی با این مسأله به عنوان یک عملیات ترور رفتار خواهیم کرد.

از سوی دیگر منابعی به المیادین گفته اند که جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) به مصری‌ها اعلام کرده است که اگر درد و رنج اسیر ابوهراش شدت یابد، شرایط به صورت روز افزونی [علیه صهیونیست‌ها] تشدید خواهد شد.

روز جمعه نیز منابع فلسطینی اعلام کرده بودند که مقاومت غزه به دولت مصر به عنوان واسطه، اعلام کرده‌ که در صورت شهادت «هشام ابوهراش» در زندان و عدم آزادی وی، این رویداد را به منزله ترور این اسیر فلسطینی قلمداد خواهد کرد.

این منابع به شبکه المیادین گفتند که دولت مصر و طرف‌های بین‌المللی در تلاش برای حل پرونده آزادی «هشام ابوهراش» از اسارت رژیم صهیونیستی هستند که ۱۳۹ روز است در اعتصاب غذا به سر می‌برد.

مقاومت غزه به مصر هشدار داده بود که در صورت شهادت وی در زندان، اوضاع به هم خواهد ریخت.

«زیاد النخاله» دبیر کل جنبش جهادی اسلامی فلسطین نیز اعلام کرده است: ما شهادت «ابوهراش» را اقدام تروریستی از سوی دشمن قلمداد می‌کنیم و قطعا پاسخ آن را خواهیم داد.

ابوهراش در اعتراض به بازداشت بدون محاکمه‌اش دست به اعتصاب غذا زده است.

رژیم صهیونیستی گاه تا چند سال اسیران فلسطینی را بدون هیچ گونه محاکمه‌ای در بازداشت نگه می‌دارد و بارها فلسطینی‌ها در اعتراض به این وضعیت دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

برچسب‌ها

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha