درخواست جمع‌آوری معتادان متجاهر شیراز و پاسخ مثبت مقام قضایی

شیراز-ایرنا- دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر فارس در دیدار با رئیس کل دادگستری استان، رسیدگی به معضلات اجتماعی از جمله جمع آوری معتادان متجاهر از سطح شهر شیراز را خواستار شد که با پاسخ مثبت مقام قضایی همراه شد.

روابط عمومی ستاد امر به معروف و نهی از منکر فارس چهارشنبه گزارشی از این دیدار در اختیار رسانه‌ها قرار داد.
بر این اساس، رئیس دادگستری استان فارس در این دیدار بر لزوم جمع آوری معتادین متجاهر در سطح شهر تاکید کرد و گفت: ظرف یک ماه آینده در سطح شهر تعداد این دسته از افراد به کمترین حد خود خواهد رسید.
حجت الاسلام و المسلمین سید کاظم موسوی خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی بدون همراهی دیگر مسئولان  و نهادها به تنهایی در همه موارد نمی تواند وارد شود و در جهت رسیدگی به مطالبات و دغدغه ها اراده جمعی همه مسئولین استان را می طلبد.
موسوی در  بخش دیگری از سخنان خود ضمن تسلیت ایام سوگواری سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) دختر پیامبر گرامی اسلام (ص) گفت: اعتقاد ما این است و به طور مستمر از امر به معروف و نهی از منکر حمایت کنیم  و این امر وظایف دستگاه قضایی است و نسبت به منکرات علنی در سطح جامعه  هم اقداماتی صورت گرفته است.

در این نشست، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر فارس ضمن تشکر و قدردانی از زحمات دستگاه قضایی در تعامل جدی با این ستاد افزود: حوزه امر به معروف و نهی از منکر  گسترده و فراگیر است که طبیعتا با توجه به کمبود امکانات و نیروی انسانی کار را برای ما دشوار می کند.
حجت الاسلام کرم عباسی ادامه داد: ما هر هفته به یکی از شهرستان های استان سفر می کنیم و از نزدیک شاهد آن هستیم  که چگونه همکاران  ما بدون هیچ چشم داشتی و با دلسوزی تمام برای فریضتین گام های بلندی برمی‌دارند.
وی گفت: در برهه ای از زمان امر به معروف و نهی از منکر دچار بی مهری های فراوان شده است و  امید داریم با کمک دستگاه قضا و دیگر مسئولان دغدغه مند به اهداف والای این فریضتین که هدف سیدالشهداء (ع) از قیام عاشورا است  دست پیدا کنیم چرا که پیگیری مطالبات مردمی در خصوص معضلات اجتماعی سطح شهر جزء وظایف مسئولان است. 
عباسی در این دیدار به بخشی از مطالبات از قبیل، جمع آوری معتادین متجاهر، خانه های رها شده در جنوب شهر که محل تجمع معتادین و خرید و فروش مواد مخدر و ارتقا سطح امنیت محلات جنوب شهر  اشاره کرد.
در پایان  این جلسه اقداماتی به تصویب رسید که می توان به درخواست تسریع در رسیدگی به پرونده های آمرین و ناهیان، حمایت بیشتر و بهتر از آمرین به معروف و ناهیان از منکر،  ایجاد شعبه ویژه امر به معروف در شورای حل اختلاف و جمع‌آوری معتادین متجاهر در سطح شهر شیراز اشاره کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha