۲ باب مدرسه در فارس به نام" شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی" کشور  نامگذاری شد
عکس آرشیوی

شیراز - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: اولین و دومین مدرسه ایران به نام" شهید آیت الله سید ابراهیم رییسی " بترتیب در شهرهای زرقان و آباده استان فارس نامگذاری شد.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، فرشید قاسمی شامگاه سه‌شنبه با بیان این مطلب، افزود: یک واحد آموزشی در شهر زرقان و یک واحد آموزشی دیگر در آباده استان فارس به پاس خدمات حضرت آیت الله دکتر سید ابراهیم رییسی؛ رییس جمهور شهید کشورمان به نام ایشان به عنوان اولین و دومین مدرسه در کشور نامگذاری شدند.

وی افزود: شهید حضرت آیت الله رییسی، رییس جمهور شهید کشورمان در طول دوران ریاست جمهوری خود توجه ویژه ای به معلمان و دانش آموزان داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: این ۲ اقدام ارزشمند به پیشنهاد کمیته های نامگذاری مدارس شهر زرقان و آباده و نیز تصویب در جلسه شورای نامگذاری مدارس استان فارس به پاس قدرشناسی از زحمات و خدمات شبانه روزی این خادم ملت صورت گرفت.

قاسمی ادامه داد: واحد آموزشی شهر زرقان که دبیرستان دخترانه متوسطه اول واقع در شهرک امام رضا(ع) این شهر است، ۶ کلاس درس با ظرفیت ۱۵۷ دانش آموز دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: دیگر واحد آموزشی که دبستان دوره ابتدایی است و در شهر آباده استان فارس واقع شده دارای ۱۲ کلاس درس است و ۴۰۰ دانش آموز نیز در آن مشغول به تحصیل هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه آیین رونمایی از تابلوی های این ۲واحد آموزشی در هفته آینده برگزار خواهد شد گفت: تندیس شهدای خدمت نیز به زودی درمدیریت آموزش وپرورش شهرستان آباده نصب خواهد شد.

آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی هشتمین رئیس‌جمهوری اسلامی ایران که عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد «قیز قلعه‌سی» به سمت شهر تبریز، در منطقه «ورزقان» استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی‌الرضا(ع) به مقام رفیع شهادت نایل شدند.
حجت‌الاسلام آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و تعدادی از محافظین و خدمه بالگرد از سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌جمهور بودند.
آیین وداع و تشییع پیکر پاک و مطهر شهید آیت الله دکتر رئیسی و شهدای خدمت امروز با حضور جمعیت گسترده مردم ولایتمدار در استان های آذربایجان شرقی و قم برگزار شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha