افکار و اندیشه شاعران بزرگ انقلابی ترویج شود

بوشهر - ایرنا - رئیس انجمن شعر سازمان بسیج هنرمندان کشور گفت: رسالت امروز ما این است که افکار و اندیشه شاعران بزرگ انقلابی و آیینی را برای نسل امروز و فردا ترویج کنیم.

به گزارش ایرنا، رضا اسماعیلی در آیین پایانی نخستین جشنواره و جایزه ادبی نکوداشت فقید خلیل عمرانی شاعر آینیی انقلاب که با عنوان "خلیل شعر انقلاب" در بندر دیر برگزار شد، افزود: باید همه تلاش کنند تا از طریق انتشار آثار شاعران بزرگی همچون خلیل عمرانی گام های خوبی در این مسیر برداریم.

وی گفت: خلیل عمرانی دغدغه انقلاب داشت و باید به عنوان شاعر مسلمان و انقلابی از او نام برد و زیرا قبل از هر چیز شاعر بود و تمام عناصر و مؤلفه‌های زیباشناسانه شعر در اشعار او وجود دارد.

رئیس انجمن شعر سازمان بسیج هنرمندان کشور بیان کرد: وجه تمایز عمرانی با شاعران مسلمان معاصر این بود که دیگران خرج خود را از انقلاب جدا کردند ولی او دغدغه انقلاب و اسلام داشت و سعی می‌کرد  این مهم را در شعرش متجلی کند.

وی یادآور شد: اگر چه باید ارزش‌های عاشورا و قیام حسینی را زنده کنیم ولی  نسبت به مسائل جهان اسلام، انقلاب و کشور بی تفاوت نباشیم.

اسماعیلی با اشاره به رسالت ما در قبال خلیل عمرانی، ادامه داد: اشاعه افکار او از طریق انتشار آثارش رسالتی است که برعهده داریم و باید به آن عمل کنیم.

وی  گفت: اگر چه شاعران و دوستان خلیل عمرانی در انتشار آثارایشان گام های خوبی برداشته اند اما باید با سرعت عمل بیشتری کار انجام شود.

آیین اختتامیه نخستین جشنواره و جایزه ادبی نکوداشت مرحوم خلیل عمرانی شاعر آیینی انقلاب با حضور فرمانده سپاه امام صادق (ع)و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر و شماری از شاعران کشوری، استانی، شهرستانی و با حضور اقشار مختلف مردم در شهر دیر برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha