۲۷ خرداد ۱۴۰۳، ۸:۵۳
کد خبرنگار: 1309
کد خبر: 85510467
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

ضرورت جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب برای امنیت شهروندان بوشهری

بوشهر-ایرنا- رئیس شورای اسلامی استان بوشهر گفت: جمع آوری سگ‌های بلاصاحب در راستای امنیت و سلامت شهروندان استان باید مورد توجه جدی شهروندان قرار گیرد.

«عبدالخالق برزگرزاده» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: روند رو به رشد جمعیت سگ‌های بلاصاحب و پرسه آن‌ها در شهرها به یک معضل جدی تبدیل شده و در موارد متعددی آسیب‌هایی برای شهروندان هم استانی را به دنبال داشته است.

وی بیان کرد: همواره یکی از مشکلات بهداشتی در شهرها وجود سگهای بلاصاحب است که سلامت و امنیت شهروندان به خطر انداخته است.

رئیس شورای اسلامی استان بوشهر تصریح کرد: برخی از بیماری‌ها بین انسان و حیوانات مشترک است و سگ‌های بلاصاحب به دلیل نبود هیچ گونه سپهر سلامتی و بهداشتی از جمله موارد ناقل این نوع بیماری‌ها به شمار می روند.

بیشتر بخوانید

۲۷۲ قلاده سگ بدون صاحب از سطح شهر بوشهر جمع آوری شد

پایان جولان سگ‌های خیابانی در بوشهر

شهروندان بوشهری از برخورد احساساتی با سگ‌های بلاصاحب بپرهیزند

برزگرزاده ادامه داد: براساس دستور العمل وزارت کشور در جهت ساماندهی این سگها کارگروهی وجود دارد که در فرمانداری های استان تشکیل و با محوریت شهرداری این ساماندهی باید محقق شود.

وی عنوان کرد: به لحاظ یک زنجیره کامل از ایجاد محل های نگهداری سگ‌های بلاصاحب تا عقیم سازی، نیاز است شهرداری های با همکاری دامپزشکی، محیط زیست و سایر دستگاه‌های متولی نسبت به آن اقدام کنند.

برزگرزاده از شوراها و شهرداری‌های شهرهای استان خواست در زمینه جمع آوری سگهای بلاصاحب اهتمام جدی داشته و این مورد را به صورت جدی در دستور کار خود قرار دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha