رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی: مردم نباید دغدغه امنیت داشته باشند

ارومیه- ایرنا- رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی با بیان اینکه امنیت محور و پایه اصلی پیشرفت و توسعه همه جانبه هر جامعه ای به شمار می رود گفت: مردم به هیچ عنوان نباید در جامعه دغدغه امنیت داشته باشند.

به گزارش ایرنا، ناصر عتباتی روز یکشنبه در آئین تکریم و معارفه دادستان حوزه قضایی خوی اظهار داشت: نباید اجازه داد تا اراذل و اوباش و هر امری که امنیت جامعه را به خطر می اندازند رشد کنند، چرا که امنیت ضروری ترین و اصلی ترین موضوع زندگی امروز است.

وی با بیان اینکه دادستانی باید برای تامین امنیتی پایدار در جامعه با تقویت اقدامات پیشگیرانه و جلوگیری از بروز تخلف ، تشکیل پرونده را به حداقل برساند اضافه کرد: باید سایر دستگاه‌ها و ادارات ، دستگاه قضایی را در برطرف کردن خلأها و کمبودها یاری کنند.

رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی وظیفه دادستان را وظیفه خطیری عنوان کرد و افزود: دادستان مبسوط الید و مدعی العموم است و با ورود قاطع خود در زمینه‌های حفظ حقوق عامه و بیت المال، پیشگیری از جرایم، مبارزه و برخورد با اراذل و اوباش و هر امری که امنیت مردم را به مخاطره بیندازد می‌تواند بسیار تاثیر گذار باشد.

عتباتی گفت: توجه به آموزش مهارت‌های کنترل خشم، ارتقای دانش قضایی و حقوقی شهروندان و استفاده از ظرفیت‌های مختلف همچون ائمه جماعت، مساجد و بسیج حقوقدانان در امر پیشگیری از وقوع جرم و کاهش ورودی پرونده‌ها به محاکم نقش موثری را میتوانند ایفا کنند.

وی با تاکید بر سیاست‌های کاهش جمعیت کیفری گفت: باید برای نیل به این امر از ظرفیت‌های قانونی، خیرین و سازمان های مردم نهاد نیز به خوبی بهره برد.

رئیس شورای قضایی استان در پایان به نقش دستگاه قضایی در حمایت از واحدهای تولیدی نیز اشاره کرد و گفت: دستگاه قضایی نقش بسیار تأثیرگذاری در حمایت از تولید، اشتغال، سرمایه گذاری و فعالیت اقتصادی سالم دارد و مقام معظم رهبری با شعار امسال خود یعنی  "پشتیبانی‌ها، مانع زدایی ها از تولید"، نقشه راه را برای همه روشن کردند.

به گزارش ایرنا، در پایان این مراسم رئیس کل دادگستری استان با تقدیم لوح تقدیری از تلاش‌های "حمید صمدزاده" دادستان سابق خوی تقدیر و "یعقوب رشتبر" را به عنوان دادستان جدید این شهرستان معرفی کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha