استاندار سمنان: صدور مجوزهای سرمایه‌گذاری به ۱۵ روز کاهش یابد

سمنان- ایرنا- استاندار سمنان گفت: صدور مجوزها برای سرمایه‌گذاری از سوی دستگاه‌های اجرایی استان مختلف با هدف تسهیل در روند فعالیت بخش خصوصی به ۱۵ روز کاهش یابد.

به گزارش ایرنا، سیدمحمدرضا هاشمی روز ‌شنبه در نشست شورای گفت و گوی دولت با بخش خصوصی در اتاق بازرگانی، صنایع، معاون و کشاورزی استان سمنان افزود: یکی از مهمترین مشکلات سرمایه گذاری مربوط به استعلام از دستگاه ها است و دستگاه های اجرایی در کمتر از ۱۵ روز استعلام های بخش خصوصی را پاسخ دهند.

استاندارسمنان خاطرنشان کرد: مدیران دستگاه های اجرایی از زمان صدور مجوز تا نتیجه نهایی در کنار سرمایه گذاران باشند و موانع موجود را حل کنند.

هاشمی دستیابی به رشد هدفگذاری‌شده به میزان ۸.۶ درصدی استان سمنان را با حضور بخش خصوصی امکان‌پذیر دانست و یادآورشد: بازدید از واحدهای صنعتی و صنایع استان سمنان برای رفع مشکلات و حل موانع آن صورت می گیرد.

 وی یادآور شد: دستگاه های ارائه دهنده مجوز سرمایه گذاری تا پایان مکلف هستند پیگیر باشند و نباید جزیره ای و بخشی فکر کرد.

استاندار سمنان بیان کرد: دستگاه های اجرایی از لحظه صدور مجوز برای سرمایه گذاری ها تا کسب نتیجه در کنار سرمایه گذاران باشند و موانع موجود را با هماهنگی یکدیگر حل کنند.

وی با اشاره به اولویت اقتصادی دولت بیان کرد: یکی از مشکلات مطرح شده در بخش معدن افزایش نرخ مواد منفجره کاربردی در این بخش است که با توجه به وجود بیش از ۶۵٠ معدن در استان سمنان این مشکل باید حل شود.

وی افزود: سرمایه گذاری در حریم برخی از شهرها به خصوص غرب استان با تعیین حریم شهری و رفع موانع موجود در مدت یک ماهه باید رفع شود.

استاندار سمنان  ادامه داد: حفظ وضعیت موجود، افزایش ظرفیت، فعال کردن واحدهای راکد و جذب سرمایه گذار، مولفه های مهم استان در امر صنایع است.

اعضای اتاق بازرگانی، روسای اتحادیه های زیرمجموعه این اتاق و سرمایه‌گذاران در این نشست به بیان مشکلات و مسایل سرمایه‌گذاری پرداختند. کمبود و افزایش چندبرابری مواد منفجره بخش معادن، رفع موانع جذب سرمایه‌گذار و کوتاه‌تر شدن زمان استعلام های اداری، مهمترین نکات مطرح شده در این نشست بود.

استان سمنان یکهزار و ۷۰۰ واحد صنعتی و تولیدی دارد که ۳۷ درصد از اشتغال استان را تامین کرده اند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha