۲ دی ۱۴۰۰، ۱۸:۵۳
کد خبرنگار: 1309
کد خبر: 84588544
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

هواشناسی نسبت به کاهش شدید دما در بوشهر هشدار داد

بوشهر-ایرنا- مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: با ورود موج جدید سرما به این استان نسبت به کاهش شدید دما و سرمازدگی محصولات کشاورزی هشدار داده می‌شود.

به گزارش ایرنا، فرج الله شکوهی‌پور روز پنجشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: در پی هشدار پیشین و با توجه به ادامه روند کاهش دما در روزهای شنبه تا اوایل وقت سه‌شنبه(۴ تا ۷ دی)، پیش‌بینی می‌شود در این مدت کمینه دمای هوا در برخی نقاط بلند استان بوشهر مانند شهرستان‌های جم، دشتستان، دشتی و دیلم به آستانه ۵ درجه سانتیگراد و یا کمتر برسد.

وی بیان کرد: در این شرایط احتمال رخداد سرمازدگی در محصولات کشاورزی وجود دارد و کشاورزان باید برای جلوگیری از خسارات احتمالی ناشی از سرمازدگی، تمهیدات لازم را بیاندیشند.

شکوهی‌پور ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته گناوه با ۹ درجه کمترین و دیر و خارگ با ۱۷ درجه بیشترین میزان دما را در استان بوشهر تجربه کردند.

وی یادآور شد: برای فردا احتمال بارش پراکنده گاهی همراه با رعدوبرق در برخی از نقاط استان بوشهر وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: در ۲۴ ساعت آینده آسمان این استان صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی و در برخی ساعت‌ها وزش باد و گاهی گردوخاک و برای برخی نقاط نیز مه صبحگاهی پیش‌بینی شده است.

شکوهی‌پور افزود: در این مدت جهت وزش باد شمال غربی با سرعت ۱۰ تا ۳۶ گاهی ۴۰ و روی دریا در قسمت‌های مرکزی و جنوبی تا ۴۴ کیلومتر در ساعت پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: در ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج دریا نیز در سواحل استان ۶۰ تا ۱۲۰ گاهی ۱۵۰ سانتیمتر و در سواحل و فراساحل مرکزی و جنوبی ۹۰ تا ۱۸۰ سانتیمتر پیش‌بینی شده است.

شکوهی‌پور افزود: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۵:۲۵ بامداد، مد اول ۱۱:۵۲، جزر دوم ۱۴:۵۸ و مد دوم ۲۲:۰۷ خواهد بود.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha