بندر شادگان تاثیر زیادی در اشتغال و بهبود وضعیت معیشتی منطقه دارد

آبادان - ایرنا - معاون اقتصادی استاندار خوزستان گفت: بندر شادگان با ظرفیت اشتغالزایی یکهزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم تاثیر زیادی در بهبود اقتصادی منطقه دارد.

به گزارش ایرنا رضا فتوحی پنجشنبه در بازدید از بندرشادگان اظهارداشت: این بندر بسیار مهم و دارای موقعیت ویژه‌ای در ایجاد شغل، ارزش افزوده و تحرک اقتصادی است و می‌تواند در توسعه شادگان موثر باشد.

وی افزود: با رفع موانع فرصت اشتغال برای یکهزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در منطقه فراهم و زمینه ایجاد تحول و رونق اقتصادی در شادگان خواهد شد.

معاون اقتصادی استاندار خوزستان گفت: این بندر شرایط بسیار خوبی برای تجارت و واردات و صادرات دارد که می‌تواند وضعیت معیشت مردم شهرستان را رقم بزند.

وی افزود: بندر شادگان زیرساخت‌های مناسبی دارد و یکی از ظرفیت‌های مهم توسعه استان خوزستان به شمار می‌رود که به عنوان شاهرگ حیاتی باید روز به روز رونق یابد.

فتوحی با تاکید بر لزوم تامین امکانات و زیرساخت‌های لازم در بندر شادگان گفت: برای رفع مشکلات این بندر نیاز به همکاری‌ بخش‌های مختلف است.

وی تخصصی بودن بندر شادگان را یک مزیت دانست و افزود: این بندر با توجه با جذابیت خاص می‌تواند به محل گردشگری تبدیل شود.

معاون اقتصادی استاندار خوزستان با اشاره به افزایش سهیمه سفر لنج‌های باری در بندر شادگان اظهارداشت: باید زمینه برای پهلوگیری کشتی‌ها و لنج‌های باری در این بندر فراهم شود.

وی افزود: بخش عمده اقتصاد مردم در خوزستان مربوط به تجارت است و تسهیل در روند آن از اهداف مجموعه استان خوزستان است.

بندرشادگان به عنوان هفتمین بندر تجاری خوزستان در مساحتی حدود سه هکتار و با هزینه افزون بر ٤٠٠ میلیارد ریال از سوی سازمان بنادر و دریانوردی تکمیل شده است. 
این بندرتجاری مشتمل بر ۲پست اسکله از نوع شمع و عرشه بتنی به طول ١٠٣ متر و عرض ١٢ متر و ۲ پل دسترسی است. 
این بندر محلی با عمق اسکله حداقل ۵.۵ متر در شرایط جزر و ظرفیت پذیرش شناورهای زیر پنج هزار تن، ظرفیت تخلیه و بارگیری حدود ١٠٠ هزار تن در سال را دارد و رونق کسب و کار و تجارت در شهرستان شادگان از اهم اهداف بهره برداری از آن به شمار می آید.

شادگان در فاصله ۷۰ کیلومتری اهواز مرکز استان خورستان واقع است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha