۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۶:۰۴
کد خبرنگار: 2201
کد خبر: 85477000
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۱۲۸ هزار تن گندم خوزستان در بارندگی‌های اخیر نابود شد

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۶:۰۴
کد خبر: 85477000
۱۲۸ هزار تن گندم خوزستان در بارندگی‌های اخیر نابود شد

اهواز-ایرنا- رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان به برداشت گندم از ۸۰ درصد مزارع استان اشاره کرد و گفت: ۱۲۹ هزار و ۸۰۰ تن گندم بر اثر بارندگی‌های اخیر از بین رفت.

به گزارش ایرنا مجید نبی‌پور روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: تاکنون یک میلیون و ۲۴۲ هزار تن گندم از مزارع استان توسط ۱۰۴ مراکز خرید، سیلوهای بخش خصوصی و کارخانجات آرد در استان خریداری شده است.

وی به فعالیت سه هزار و ۱۰۰ کمباین در مزارع استان از ابتدای فصل برداشت تاکنون اشاره کرد و افزود: ۴۳ میلیون لیتر سوخت کمباین به منظور برداشت از مزارع استان توزیع و ۲۵ میلیون لیتر سوخت برای ادامه برداشت در خرداد ماه پیش‌بینی می‌شود.

برداشت گندم در شهرستان‌های مرکزی و شمالی تداوم دارد

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان اینکه عمده برداشت گندم در شهرستان‌های مرکزی و شمالی استان در حال انجام است ادامه داد: برداشت گندم در شهرستان‌های رامشیر، امیدیه، هندیجان، آغاجاری و ماهشهر رو به پایان است.

نبی پور تصریح‌کرد: در بارندگی‌های اخیر ۱۵۸ هزار و ۹۲۵ هکتار از مزارع استان دچار خسارت ۱۰ تا ۷۰ درصدی شده و ۱۲۹ هزار و ۸۰۰ تن گندم از بین رفته است.

وی اظهار داشت: باوجود سیل ابتدای فصل زراعی ۱۴۰۳-۱۴۰۲، خشکسالی‌های ماه‌های آذر، دی و بهمن سال گذشته و بارندگی شدید همراه با طوفان در فروردین و اردیبهشت با تلاش ارگان‌های مربوطه در استان و حمایت‌های استاندار خوزستان، تاکنون یک میلیون و ۲۴۲ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خریداری شده و انتظار می‌رود کشاورزان با دقت و سرعت با حداقل تلفات برداشت را انجام و به مراکز خرید تحویل دهند.

اولین سری وجه کشاورزان پرداخت شده است

نبی‌پور با بیان اینکه تمام مراکز خرید به صورت ۲۴ ساعته محصول تولیدی کشاورزان را خریداری می‌کنند اضافه کرد: اولین سری وجه کشاورزان پرداخت شده و انتظار می‌رود مابقی مطالبات با حمایت دولت پرداخت شود.

وی ادامه داد: با وجود یک هفته بارندگی مداوم و شرایط ناپایدار جوی در اردیبهشت ماه سال جاری در اقدامی جهادی ۵۶۰ هزار تن گندم از مراکز خرید روباز به مراکز استاندارد حمل و مابقی که میزان بسیار جزئی بود به وسیله کاور پوشانده شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان افزود: هیچگونه خسارتی به گندم‌های برداشت شده که در مراکز خرید نگهداری می‌شد وارد نشد.

نبی‌پور اظهارکرد: با توجه به خسارتی که به کشاورزان وارد شده انتظار می‌رود صندوق بیمه کشاورزی نسبت به بازدید فوری مزارع خسارت دیده که مشمول بیمه کشاورزی بودند اقدام کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha